Görevleri
a) Genel Müdürlük personelinin birim içinde görevlendirilmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
b) Personelin özlük, disiplin ve askerlik erteleme işlemlerini yürütmek,
c) Kadro talebi ve personel ihtiyacı ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
ç) Personelin yurtiçi ve yurtdışı görevlendirilmesine ilişkin onayların alınmasına dair iş ve işlemleri yürütmek,
d) Personelin performans ölçütlerini belirlemek ve bununla ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
e) Personelin izin ve mesai devam durumlarını takip etmek,
f) Genel Müdürlüğün eğitim faaliyetlerini yürütmek üzere Eğitim Dairesi Başkanlığı ve Bakanlığa bağlı diğer birimler ile koordineli çalışarak gerekli organizasyonları yapmak, proje ve faaliyetler ile ilgili sınıf eğitimi veya uzaktan eğitimleri düzenlemek,
g) Genel Müdürlük personeli ile 112 Acil Çağrı Merkezleri personelinin eğitim ihtiyaçlarını belirlemek, eğitim faaliyetleri düzenlemek,
ğ) Vali ve kaymakamlar ile valilik ve kaymakamlık birimlerinde çalışan diğer personele yönelik il idaresi ile ilgili mevzuat alanlarında hizmet içi eğitim seminerleri planlamak, bu doğrultuda önerilerde bulunmak,
h) Staj görecek Bakanlık personeli ve öğrencilerle ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
ı) Bakanlık genelgeleri, duyuruları ile birim içi yönerge ve talimatları şubelere iletmek,
i) 18/4/2007 tarihli ve 5627 sayılı Enerji Verimliliği Kanunu uyarınca Enerji Verimliliği Projesi (ENVER) ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
j) Afet ve acil durum hizmetlerine ilişkin Genel Müdürlük görev alanına giren iş ve işlemleri yürütmek,
k) Milli Alarm Talimatına uygun olarak Genel Müdürlüğün Milli Alarm Planını hazırlamak,
l) Koruyucu Güvenlik Özel Talimatı ve Yangın Talimatlarını hazırlayarak gereken işlemleri yapmak,
m) Şubenin görev alanına giren konularla ilgili yazılı ve sözlü soru önergeleri ile bilgi edinme ve diğer başvuruları cevaplandırmak,
n) Şube Müdürlüğünde iç kontrol sisteminin etkin bir şekilde işlemesini sağlayacak tedbirleri almak ve stratejik planlamayla ilgili iş ve işlemleri yapmak,
o) Şubenin görev alanına giren konularla ilgili ihtiyaç duyulan mevzuat düzenlemelerine ilişkin çalışmaları yürütmek ve bu konulara ilişkin görüş bildirmek,
ö) Standart dosya planı dâhilinde şubenin yazışmalarına ilişkin evrak kayıt, dağıtım, dosyalama, gönderme ve arşivleme iş ve işlemlerini yürütmek,
p) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Bütçe ve Mali Hizmetler Şube Müdürlüğü
Görevleri
a) Daire başkanlıklarından gelen talepler doğrultusunda bütçe teklifini hazırlamak ve buna ilişkin iş ve işlemleri takip etmek,
b) Daire başkanlıklarının hazırladıkları yatırım proje tekliflerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
c) Yıllık Yatırım Programında Genel Müdürlüğün sorumlu olduğu projelerin üçer aylık dönem mali gerçekleşmeleri ile bir önceki yıla ait mali ve fiziki gerçekleşme sonuçlarını Strateji Geliştirme Başkanlığına bildirmek, projeler arası aktarma iş ve işlemlerini yürütmek,
ç) Genel Müdürlüğün yıllık ödenek ihtiyaçlarını tespit etmek, dağıtım planını hazırlamak ve icmal düzenlemek,
d) Merkezi Bütçe Kanunu ile Genel Müdürlüğe tahsis edilen ödeneklerin 12 aylık ayrıntılı harcama programını düzenlemek,
e) Bloke tutulan ödeneklerin serbest bırakılması ile yedek ödenek ve ekonomik tertipler arası aktarma iş ve işlemlerini yürütmek,
f) Merkezi Bütçe Kanunu ile Genel Müdürlüğe tahsis edilen ödeneklerin aylık nakit taleplerini Strateji Geliştirme Başkanlığına bildirmek,
g) Genel Müdürlüğe tahsis edilen kullanılabilir ödeneklerin aylar itibariyle harcanmasını sağlamak, kalan ödeneğin kontrolünü yapmak,
h) Genel Müdürlüğün yılın ilk altı aylık faaliyetlerine ilişkin bütçe gerçekleşmeleri ile ikinci altı aylık faaliyetlerine ilişkin mali beklenti, görüş ve önerilerini Strateji Geliştirme Başkanlığına bildirmek,
ı) Daire Başkanlıklarından gelen ödenek taleplerini listelemek, değerlendirilmek üzere Genel Müdürlük Makamına sunmak ve uygun görülen ödenek taleplerine ilişkin icmal düzenlemek ve tenkis işlemi yapmak,
i) Satın Alma Şube Müdürlüğü ödenek taleplerini cevaplandırmak, Satın Alma Şube Müdürlüğü tarafından tamamlanan hizmet veya mal alımına ait dosyaların kontrolünü yapmak, Mali Yönetim Sisteminden (MYS) ödeme emri belgelerini düzenlemek, gerçekleştirme görevlisi ile Harcama Yetkilisine imzalattırıp ödenmek üzere Merkez Saymanlık Müdürlüğüne teslimini sağlamak,
j) İlgili mevzuata göre daire başkanlıklarınca düzenlenen Hakediş Raporları, Hizmet İşleri Kabul Teklif Belgesi ve Hizmet İşleri Kabul Tutanağının kontrolünü sağlamak; Mali Yönetim Sistemi (MYS) üzerinden Ödeme Emri Belgesi düzenlemek, Harcama Yetkilisi ve Gerçekleştirme Görevlisine imzalattırılarak Merkez Saymanlık Müdürlüğüne teslimini sağlamak,
k) İlan gideri, ve su alımları için kredi açmak ve mahsup işlemlerini yürütmek, telefon, on-line hat, Su, Doğalgaz, Bina Kirası, Kiralık binaların ortak kullanım giderleri vb. giderlere ait faturaları ilgili daire başkanlarına onaylatmak, daire başkanlıklarından gelen periyodik ödemelerin dosyalarını hazırlamak, kontrolünü yapmak ve MYS üzerinden ödeme emri belgesini düzenlemek, gerçekleştirme görevlisi ile Harcama Yetkilisine imzalattırıp ödenmek üzere Merkez Saymanlık Müdürlüğüne teslimini sağlamak,
l) Yurt içine ve yurt dışına sürekli ve geçici görevlere giden personelin görev yolluğunu düzenleyip ilgili personele imzalatmak; MYS üzerinden ödeme emri belgesi düzenlemek, gerçekleştirme görevlisi ve Harcama Yetkilisine imzalattırıp Merkez Saymanlık Müdürlüğüne teslimini sağlamak,
m) Personelin (Memur, İşçi, Sözleşmeli Personel) maaş, fazla çalışma ücreti, terfi farkı, doğum ve ölüm yardımına ilişkin iş ve işlemlerini yapmak,
n) 22.05.2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu’na tabi personelin kıdem tazminatını hesaplamak ve ödenmesini sağlamak,
o) Personelin sosyal güvenlik primlerine ilişkin iş ve işlemlerini yürütmek,
ö) Personelin kişi borcu cetvelleri ve icra işlemleri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
p) Personelin sendika üyeliği ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
r) Zorunlu Bireysel Emeklilik Sistemi ile ilgili olarak personelin otomatik katılımına yönelik iş ve işlemlerini yürütmek,
s) Staj yapması uygun görülen öğrencilerin mali konularda iş ve işlemlerini yürütmek,
ş) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili yazılı ve sözlü soru önergeleri ile bilgi edinme ve diğer başvuruları cevaplandırmak,
t) Şube Müdürlüğünde iç kontrol sisteminin etkin bir şekilde işlemesini sağlayacak tedbirleri almak ve stratejik planlamayla ilgili iş ve işlemleri yapmak,
u) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili ihtiyaç duyulan mevzuat düzenlemelerine ilişkin çalışmaları yürütmek ve bu konulara ilişkin görüş bildirmek,
ü) Standart dosya planı dâhilinde şubenin yazışmalarına ilişkin evrak kayıt, dağıtım, dosyalama, gönderme ve arşivleme iş ve işlemlerini yürütmek,
v) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yürütmek.
Satın Alma Şube Müdürlüğü
Görevleri
a) 04/01/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında daire başkanlıklarından gelen her türlü mal ve hizmet alımı ile yapım işlerine ait teklif ve taleplerin yaklaşık maliyetini oluşturmak, piyasa fiyat araştırması yapmak, tutanağa bağlamak, ihale yöntemini belirlemek, ihale ve alım sürecini yürütmek,
b) Yaklaşık maliyeti belirlenen işlerin ödeneğinin bulunup bulunmadığını Bütçe ve Mali İşler Şube Müdürlüğünden sormak,
c) Ön mali kontrole tabi alım dosyalarını Strateji Geliştirme Başkanlığına göndermek,
ç) Kamu İhale Kurumu bülteninde yayımlanacak ihale ilan metnini hazırlamak, Basın İlan Kurumu aracılığıyla yerel basında yayımlanacak ihale ilanları için ise ilan metni hazırlayıp göndermek,
d) Doğrudan temin kapsamında sözleşmeye bağlanmadan gerçekleştirilen mal ve hizmet alımları ile yapım işleri kapsamında Daire Başkanlıklarınca oluşturulan muayene ve kabul tutanaklarını, ödeme dosyasına ilave ederek Bütçe ve Mali İşler Şube Müdürlüğüne göndermek,
e) Süreklilik arz eden mal, hizmet ve yapım işlerinin ihale süreçlerinin tamamlanmasından sonra periyodik ödemelerin yapılması için ihale işlem dosyasını Bütçe ve Mali İşler Şube Müdürlüğüne göndermek,
f) Yılı içerisinde ve ertesi yıla geçen yüklenmelerin süresi içerisinde gerçekleşmesini sağlamak üzere daire başkanlıklarını bilgilendirerek talep ve teknik şartnamelerin zamanında gönderilmesi için gerekli iş ve işlemleri yürütmek,
g) Sayıştay Başkanlığından gelen sorgu ve bulguları ilgili daire başkanlıklarına iletmek ve sorgu ve bulgulara cevap vermek,
ğ) Sözleşmeye bağlanan işlerde kontrol teşkilatı ile muayene ve kabul komisyonu kurulmasına ilişkin onay almak,
h) İş bitirme ve iş deneyim belgesi düzenlenmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
ı) 4734 sayılı Kanun ve 05/01/2002 tarihli ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu gereği ihalelere katılmaktan yasaklama kararı verilmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
i) Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı tarafından Genel Müdürlük adına yürütülen iş ve işlemleri takip etmek.
j) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili yazılı ve sözlü soru önergeleri ile bilgi edinme ve diğer başvuruları cevaplandırmak,
k) Şube Müdürlüğünde iç kontrol sisteminin etkin bir şekilde işlemesini sağlayacak tedbirleri almak ve stratejik planlamayla ilgili iş ve işlemleri yapmak,
l) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili ihtiyaç duyulan mevzuat düzenlemelerine ilişkin çalışmaları yürütmek ve bu konulara ilişkin görüş bildirmek,
m) Standart dosya planı dâhilinde şubenin yazışmalarına ilişkin evrak kayıt, dağıtım, dosyalama, gönderme ve arşivleme iş ve işlemlerini yürütmek,
n) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.”
Taşınır İşlemleri Şube Müdürlüğü
Görevleri
a) Genel Müdürlük ambarları ve sorumlularıyla ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
b) Genel Müdürlük mali yıl harcama birimi yönetim hesabı cetvellerini hazırlamak,
c) Genel Müdürlük envanterinde kayıtlı bulunan demirbaş malzemelerinin sayım ve barkotlama ile ilgili iş ve işlemlerini yürütmek,
ç) Satın alınan taşınırların ambara giriş işlemlerini yapmak,
d) Genel Müdürlük ve Bakanlık merkez ve 81 ilde faaliyet gösteren 112 Acil Çağrı müdürlüklerinde kullanılan taşınırlardan tüketime ve kullanıma verilmesi uygun görülenlerin teslimi ile devir işlemlerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
e) Genel Müdürlük hizmet binalarının olması halinde ait tapu tescil işlemleri ile icmal cetvellerinin hazırlanmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
f) Genel Müdürlük envanterinde kayıtlı taşınırların tasfiyesi ile ihtiyaç fazlası taşınırların bedelsiz devrine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
g) Genel Müdürlük ve Bakanlık merkez ve 81 ilde faaliyet gösteren 112 Acil Çağrı Merkezlerinin kayıttan düşme teklif ve onay tutanaklarını takip ederek donanım sayılarını güncellemek,
ğ) Demirbaşların kaybolmasına, kırılmasına veya bozulmasına neden olan personel hakkında gerekli iş ve işlemleri yürütmek,
h) Genel Müdürlüğün resmi mühür ve beratlarına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
ı) Genel Müdürlüğün kargo gönderimi ile ilgili iş ve işlemlerini yürütmek,
i) Genel Müdürlükçe yürütülen projeler kapsamında alınan ve daire başkanlıklarının kullanımına tahsis edilen taşınırlarla ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
j) Bağış, hibe ve devir alınan taşınır ve taşınmazlarla ilgili işlemleri yürütmek,
k) Genel Müdürlük ve Bakanlık merkez ve 81 ilde faaliyet gösteren 112 Acil Çağrı demirbaş ve sarf malzemesi ihtiyaçlarına dair planlanma, sevk ve taşınır kayıtları ile ilgili işlemleri yürütmek,
l) Ambarda bulunan taşınırların yangına, ıslanmaya, bozulmaya, çalınmaya ve benzeri tehlikelere karşı korunması için gerekli önlemleri almak ve alınmasını sağlamak, ambarda çalınma veya olağanüstü nedenlerden dolayı meydana gelen azalmaları Harcama Yetkilisine bildirmek.
m) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili yazılı ve sözlü soru önergeleri ile bilgi edinme ve diğer başvuruları cevaplandırmak,
n) Şube Müdürlüğünde iç kontrol sisteminin etkin bir şekilde işlemesini sağlayacak tedbirleri almak ve stratejik planlamayla ilgili iş ve işlemleri yapmak,
o) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili ihtiyaç duyulan mevzuat düzenlemelerine ilişkin çalışmaları yürütmek ve bu konulara ilişkin görüş bildirmek,
ö) Standart dosya planı dâhilinde şubenin yazışmalarına ilişkin evrak kayıt, dağıtım, dosyalama, gönderme ve arşivleme iş ve işlemlerini yürütmek,
p) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Evrak Şube Müdürlüğü
Görevleri
a) Genel Müdürlüğün evrak kabul, kayıt, havale, çıkış ve dosyalama işlemlerinin yürütülmesi ile tebligat ve zimmet işlemlerini takip etmek,
b) Genel Müdürlüğe gelen ve giden her türlü evrakın dağıtım ve postalama işlemlerini yürütmek,
c) Bakanlığa ve/veya Genel Müdürlüğe hitaben yazılan ya da gönderilen ve diğer şubelerin görev alanına girmeyen dilekçe, elektronik posta ve evrakın cevaplandırılmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
ç) Tüm kurum, kuruluş, gerçek veya tüzel kişiler tarafından Bakanlığa ve/veya Genel Müdürlüğe hitaben yazılan veya Bakanlığın diğer birimlerinden ilgisi nedeniyle Genel Müdürlüğe gönderilen ancak bu Yönerge uyarınca diğer şube müdürlüklerinin görev alanına girmeyen tüm yazılı ve elektronik başvurular ile dilekçeler ve evrakların cevaplandırılmasına yönelik iş ve işlemleri yürütmek,
d) Görüş, bilgi talebi, toplantı, çalıştay, eylem planı ve buna benzer diğer konularda Genel Müdürlüğümüzce cevaplandırılması gereken ancak bu Yönerge uyarınca diğer şube müdürlüklerinin görev alanına girmeyen evraklarla ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
e) 3091 sayılı Kanun ve bu kanuna dayalı olarak çıkartılan 31/7/1985 tarihli ve 18828 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Taşınmaz Mal Zilyetliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanunun Uygulama Şekli ve Esaslarına Dair Yönetmelik hükümleri uyarınca gerekli iş ve işlemleri yürütmek,
f) 20/1/2012 tarihli ve 28179 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bulaşıcı Hayvan Hastalıkları İle Mücadelede Uygulanacak Genel Hükümlere İlişkin Yönetmelik ve 30/5/2007 tarihli ve 26537 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bulaşıcı Hastalıklar Sürveyans ve Kontrol Esasları Yönetmeliği uyarınca bulaşıcı insan ve hayvan hastalıklarıyla ilgili olarak Bakanlık görev alanına giren konulara ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
g) 24/10/2001 tarihli ve 2001/3214 sayılı Bakanlar Kurulu kararıyla yürürlüğe konulan Kurban Hizmetlerinin Diyanet İşleri Başkanlığınca Yürütülmesine Dair Kararın 10 uncu maddesine dayanılarak çıkartılan 18/8/2002 tarihli ve 24850 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kurban Hizmetlerinin Diyanet İşleri Başkanlığınca Yürütülmesine Dair Yönetmelik uyarınca, Kurban Hizmetleri Kurulunun almış olduğu kararlara ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
ğ) 4541 sayılı Kanun uyarınca gerekli iş ve işlemleri yapmak, seçilen muhtar ve ihtiyar heyeti üyeleri hakkında Bakanlığa intikal eden şikâyet dilekçeleri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
h) 2/7/1941 tarihli ve 4081 sayılı Çiftçi Mallarının Korunması Hakkında Kanun ve bu Kanunun 32 nci maddesine dayanılarak, 3/3/1986 tarihli Bakanlık onayıyla yürürlüğe giren Çiftçi Mallarını Koruma Bekçileri Giyim ve Teçhizat Yönetmeliği uyarınca Çiftçi Mallarını Koruma Başkanlıklarının giyim ve teçhizat talepleri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
ı) Mevsimlik Gezici Tarım İşçileri İzleme Kurulu tarafından alınan kararların uygulanmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
i) Çevre sorunlarıyla alakalı Bakanlığa intikal eden konulara ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
j) Tüketici haklarına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
k) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili yazılı ve sözlü soru önergeleri ile bilgi edinme ve diğer başvuruları cevaplandırmak,
l) Şube Müdürlüğünde iç kontrol sisteminin etkin bir şekilde işlemesini sağlayacak tedbirleri almak ve stratejik planlamayla ilgili iş ve işlemleri yapmak,
m) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili ihtiyaç duyulan mevzuat düzenlemelerine ilişkin çalışmaları yürütmek ve bu konulara ilişkin görüş bildirmek,
n) Standart dosya planı dâhilinde şubenin yazışmalarına ilişkin evrak kayıt, dağıtım, dosyalama, gönderme ve arşivleme iş ve işlemlerini yürütmek,
o) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
Görevleri
a) Genel Müdürlüğün görev alanına giren iş ve işlemlerin elektronik ortama aktarılmasına yönelik projeler hazırlamak ve uygulamasını sağlamak,
b) Hükümet programları ve eylem planları çerçevesinde İller İdaresi Genel Müdürlüğünün sorumluluğunda ve desteğinde yürütülecek e-devlet uygulamaları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
c) Genel Müdürlüğün bilgi işlem hizmetlerini yürütmek,
ç) Genel Müdürlüğe ait internet sitelerinin hazırlanması ve güncel tutulması ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
d) Genel Müdürlüğün mevcut bilişim altyapısının kurulumu, bakımı, ikmali, geliştirilmesi ve güncellenmesi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
e) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili yazılı ve sözlü soru önergeleri ile bilgi edinme ve diğer başvuruları cevaplandırmak,
f) Şube Müdürlüğünde iç kontrol sisteminin etkin bir şekilde işlemesini sağlayacak tedbirleri almak ve stratejik planlamayla ilgili iş ve işlemleri yapmak,
g) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili ihtiyaç duyulan mevzuat düzenlemelerine ilişkin çalışmaları yürütmek ve bu konulara ilişkin görüş bildirmek,
ğ) Standart dosya planı dâhilinde şubenin yazışmalarına ilişkin evrak kayıt, dağıtım, dosyalama, gönderme ve arşivleme iş ve işlemlerini yürütmek,
h) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.