İLLER İDARESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

İLLER İDARESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

112 Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanlığı

Bilgi İşlem ve Teknik Hizmetler Şube Müdürlüğü

 
Görevleri
a) Acil çağrı merkezlerinde kullanılan teknolojilerle ilgili gelişmeleri takip ederek ihtiyaçlar ve imkânlar doğrultusunda yenilenmesini sağlayıcı tedbirler almak,
b) İllerde Acil Çağrı Merkezlerinin yazılım ve donanım ihtiyaçlarının takip edilmesi ve karşılanması ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
c) Acil Çağrı Merkezlerinde hizmet veren kurumların ihtiyaç duyacağı yazılım değişikliklerinin gerçekleştirilmesini sağlamak,
ç) Sistem arıza ve teknik destek çağrı merkezi iş ve işlemlerini yürütmek,
d) İllerde Acil Çağrı Merkezlerinin arıza giderme taleplerinin takip edilmesi ve karşılanması ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
e) 112 Acil Çağrı Merkezlerinde kullanılan yazılımların bilgi güvenliğinin sağlanmasına yönelik iş ve işlemlerini takip etmek,
f) İllerin acil çağrı merkezleri hizmet binası yapım bakım ve onarım ihtiyaçlarını takip etmek, karşılanması ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
g) Acil çağrı merkezi projelerinin, kurumların ihtiyaçlarını da gözeterek incelemek, gerekli revizelerin yapılmasını sağlamak,
ğ) Acil Çağrı Merkezi hizmet binası yapım, bakım, onarım işlerinin kontrol ve inceleme maksatlı teknik denetimini yapmak,
h) Acil çağrı hizmetlerinin etkin ve verimli şekilde yürütülmesine yönelik projeler hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak,
ı) Şubenin görev alanına giren konularla ilgili yazılı soru önergeleri ile bilgi edinme ve diğer başvuruları cevaplandırmak,
i) Şube Müdürlüğünde iç kontrol sisteminin etkin bir şekilde işlemesini sağlayacak tedbirleri almak ve stratejik planlamayla ilgili iş ve işlemleri yapmak,
j) Şubenin görev alanına giren konularla ilgili ihtiyaç duyulan mevzuat düzenlemelerine ilişkin çalışmaları yürütmek ve bu konulara ilişkin görüş bildirmek,
k) Standart dosya planı dâhilinde şubenin yazışmalarına ilişkin evrak kayıt, dağıtım, dosyalama, gönderme ve arşivleme iş ve işlemlerini yürütmek,
l) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
 
 

İdari İşlemler Şube Müdürlüğü

 
Görevleri
 a) 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği uyarınca tüm illerde 112 Acil Çağrı Merkezlerinin kuruluş, çalışma ve işleyişleri ile ilgili işlemleri yürütmek 
b) Acil çağrı hizmetlerine ilişkin valilikler tarafından intikal ettirilen sorun ve öneriler ile raporları değerlendirmek, çözümler üretmek, ilgili birimlere iletmek,
c) Merkez Koordinasyon Kurulunun toplantı hazırlıkları ile gündemini hazırlamak, alınan kararların ilgili kurumlara, valiliklere iletilmesini ve takibini sağlamak, sekretarya hizmetlerini yürütmek,
ç) Çağrı merkezleri ile ilgili basında çıkan haberleri takip etmek, kurum amirini bilgilendirmek, istenildiği takdirde kamuoyunu aydınlatmak üzere ilgili kurumlar ile koordineli olarak basın bildirisi hazırlayarak kurum amirine sunmak, 
d) 112 Acil Çağrı Merkezlerinde personel istihdamına yönelik çalışmaları yürütmek, 
e) Çağrı merkezlerinin işleyişiyle ilgili bilgi notları ve brifingleri hazırlayarak Genel Müdürlüğe sunmak,
f) 81 ilde faaliyet gösteren 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüklerinde kullanılan taşınırlardan tüketime ve kullanıma verilmesi uygun görülenlerin devrine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
g) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili yazılı soru önergeleri ile bilgi edinme ve diğer başvuruları cevaplandırmak,
ğ) Şube Müdürlüğünde iç kontrol sisteminin etkin bir şekilde işlemesini sağlayacak tedbirleri almak ve stratejik planlamayla ilgili iş ve işlemleri yapmak,
h) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili ihtiyaç duyulan mevzuat düzenlemelerine ilişkin çalışmaları yürütmek ve bu konulara ilişkin görüş bildirmek,
ı) Standart dosya planı dâhilinde şubenin yazışmalarına ilişkin evrak kayıt, dağıtım, dosyalama, gönderme ve arşivleme iş ve işlemlerini yürütmek,
i) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

 

 
Kalite Koordinasyon ve Değerlendirme Şube Müdürlüğü
Görevleri
a) Acil çağrı hizmetleri ile ilgili olarak ülke genelinde uygulanacak politika ve hizmet standartlarını oluşturmak, bu konularda ilgili birim ve kurullara görüş ve öneriler sunmak,
b) 112 Acil Çağrı Merkezlerinde uygulanabilecek ulusal ve uluslararası standartları inceleyerek ilgili akreditasyonu sağlamak, akreditasyonu tüm çağrı merkezlerine yaygınlaştırmak,
c)    112 Acil Çağrı Merkezlerinde sistemin çalışmasıyla ilgili   istatistikleri toplamak, takip etmek ve analiz etmek,
ç) Bülten hazırlamak ve yayınlamak,
d) Eğitim faaliyetlerini yürütmek üzere Eğitim Dairesi Başkanlığı ve Bakanlığa bağlı diğer birimler ile koordineli çalışarak gerekli organizasyonları yapmak, uygulanan projelerle ilgili kullanıcı ve destek ekiplerine verilmesi gereken eğitimleri tespit etmek, 
e) Yüz yüze eğitim, uzaktan eğitim, hizmet içi eğitim ve seminerlere ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
f) 112 Acil Çağrı Merkezlerinde kurulan kalite koordinasyon ve değerlendirme bürolarının faaliyetlerini takip etmek, ülke çapında verilen acil çağrı hizmetinin kalite standartları çerçevesinde izlenmesi ve denetlenmesi için gerekli faaliyetlerde bulunmak, 
g) Eğitimlerin etkinliği ve verimliliğini ölçerek analiz etmek ve gerekli iyileştirmeleri yapmak,
ğ) Kalite Yönetim Sistemi standartlarına uygun olarak bir doküman yönetim sistemi oluşturmak, verilerin kayıt altına alınması, izlenmesi, süreçlere yönelik performans takibinin yapılması ve gerekli önlemlerin alınmasını sağlamak,
h) Denetim, planlama ve hizmet sunulan kesimlerden gelen talep ve beklentileri almak, değerlendirmeye yönelik sistemleri takip etmek,
ı) Kuruluşta sürekli iyileştirme kültürünün benimsenmesi ve yaygınlaştırılması ile ilgili çalışmalar yapmak,
i) İnternet sayfaları ve sosyal medya hesaplarını ilgili birimlerce koordine ederek içeriğini güncellemek, 
j) Kriz yönetim ekibinde görev alacak personelin eğitim faaliyetlerini yürütmek,
k) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili yazılı soru önergeleri ile bilgi edinme ve diğer başvuruları cevaplandırmak,
l) Şube Müdürlüğünde iç kontrol sisteminin etkin bir şekilde işlemesini sağlayacak tedbirleri almak ve stratejik planlamayla ilgili iş ve işlemleri yapmak,
m) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili ihtiyaç duyulan mevzuat düzenlemelerine ilişkin çalışmaları yürütmek ve bu konulara ilişkin görüş bildirmek,
n) Standart dosya planı dâhilinde şubenin yazışmalarına ilişkin evrak kayıt, dağıtım, dosyalama, gönderme ve arşivleme iş ve işlemlerini yürütmek,
o) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Çağrı Hizmetleri Koordinasyon Şube Müdürlüğü
Görevleri
a) 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği uyarınca tüm illerde 112 Acil Çağrı Merkezlerinin acil çağrı hizmeti sunumunu koordine etmek, 
b)  Engelsiz 112, Engelsiz CİMER, E-Call, yabancı dil uygulamaları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
c) AFAD Mobil uygulaması üzerinden gelen çağrılarla ilgili planlama yapmak,
ç) Acil yardım hizmeti sunan kurumlar arasında gerekli iş birliği ve koordinasyonu sağlamak,
d) Her türlü acil yardım hizmetinin, gerekli hallerde, ilgili diğer kurumlarla iş birliği ve koordinasyon içerisinde mevzuata uygun şekilde yürütülmesinin takibini yapmak,
e) İllerde meydana gelen önemli olaylarda bilgi toplamak ve koordine etmek, bilgiyi ilgili makamlara iletmek,
f) İllerde meydana gelen önemli olay ve kriz anlarında koordinasyonu sağlamak, yaşanan aksaklıkları ve nedenlerini raporlamak, analizlerini yapmak,
g) Haberleşme sistemi ve yazılım ile ilgili eksiklik ve aksaklıkları belirleyerek Bilgi İşlem ve Teknik Hizmetler Şube Müdürlüğüne bildirmek, 
ğ) Öneri ve şikâyetleri takip etmek ve bu konuda gerekli çalışmaları yapmak, 
h) Genel Müdürlüğümüzce paydaş kurumların kullanımına sunulan uygulamalarda kullanıcı belirlenmesinde ilgili bakanlıklarla koordinasyon sağlamak,
ı) Kriz anında uygulanacak tatbikat ve planları hazırlamak,
i) AFAD Mobil uygulaması ile ilgili paydaş kurumlar arasında gerekli koordinasyonu sağlamak, gerektiğinde Bilgi İşlem ve Teknik Hizmetler Şube Müdürlüğü ile kurumların yazılıma dair isteklerini koordine etmek,
j) Afet ve olağanüstü durumlarda kullanılmak üzere planlanan Komuta Kontrol Merkezinin işleyişine dair her türlü iş ve işlemi yürütmek, gerekli tedbirleri almak, 
k) Afet ve olağanüstü durumlarda kullanılmak üzere acil çağrı karşılama sistemi ekipmanları ile donatılmış mobil aracın her türlü bakım, onarım, idame işleri ile gerekli durumda afet sahasına ulaştırılması ve operasyonel hale getirilmesi konusunda her türlü tedbiri almak,
l) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili yazılı soru önergeleri ile bilgi edinme ve diğer başvuruları cevaplandırmak,
m) Şube Müdürlüğünde iç kontrol sisteminin etkin bir şekilde işlemesini sağlayacak tedbirleri almak ve stratejik planlamayla ilgili iş ve işlemleri yapmak,
n) Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konularla ilgili ihtiyaç duyulan mevzuat düzenlemelerine ilişkin çalışmaları yürütmek ve bu konulara ilişkin görüş bildirmek,
o) Standart dosya planı dâhilinde şubenin yazışmalarına ilişkin evrak kayıt, dağıtım, dosyalama, gönderme ve arşivleme iş ve işlemlerini yürütmek,
ö) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
 
Close menu