T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
COĞRAFİ ADLAR UZMANLAR KURULUÇALIŞMA ESAS VE USULLERİNE İLİŞKİNYÖNERGE
BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler
Amaç ve Kapsam
Madde 1-Bu yönergenin amacı coğrafi unsurların adlandırılması konusunda kanunen yetkili olan İçişleri Bakanlığının çalışmalarına yardımcı olmak ve aldığı kararları Bakanlığın değerlendirmesine sunmak üzere, uluslararası antlaşmalar ve iç hukuk çerçevesinde, ülkemizde, Türk Kültür coğrafyasındaki dünya gezegeni ve dışındaki yer adları ile ilgili çalışmalar yapmak, Birleşmiş Milletler ve diğer uluslararası kuruluş ve organizasyonların coğrafi adların standardizasyonu çalışmalarına ülke yararları açısından daha etkin katkı ve katılımın sağlanması yönünde tavsiye kararları almak üzere kurulan 'COĞRAFİ ADLAR UZMANLAR KURULU' nun görev ve çalışma düzenine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Hukuki Dayanak
Madde 2-Bu yönerge, 1949 tarih ve 5442 sayılı İl İdaresi Kanununun 2. maddesine ve İçişleri Bakanlığı, Bakanlık Makamının 13/03/2004 tarih ve 1656 sayılı yazılı emirlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 3-Bu yönergede geçen;
a) Bakanlık: İçişleri Bakanlığını,
b) Coğrafi Ad:Resmi ve özel kullanım için, yeryüzünün kara ve su ortamlarındaki veya Dünya gezegeni dışında bir yeri, ayrıntılı olarak yanılmaya mahal vermeden gösteren adı,
c)Kurul:Bu yönerge ile oluşturulan Coğrafi Adlar Uzmanlar Kurulunu,
d)Çalışma Grubu:Coğrafi Adlar Uzmanlar Kurulu tarafından belli bir konuda belli bir süre ile oluşturulan alt çalışma grubunu,
e) Egzonim :Bir coğrafi adın ait olduğu ülkenin ana dilinden farklı olarak Türkçedeki yazılım şeklini ,
f)Toponimi;Coğrafi adlarla ilgili çalışmaları,
g)Prensip:Günümüzdeki ve gelecekteki kararların oluşturulmasında belli bir düzeyde toponimi durumlarına uygulanan temel doktrinleri,
h)Politika:Günümüz ve geleceğe yönelik kararların oluşturulmasında yapılacak toponimik çalışmalara ait düzenleme ve mevzuatı,
ı)Yöntem:Belli bir amacı gerçekleştirmek için adım adım izlenecek yola ilişkin kılavuzu,
j)Kurum:Coğrafi Adlar Uzmanlar Kuruluna temsilciler veren birimleri,
k)UNGEGN;(United Nations Group of Experts On Geographic Names) Birleşmiş Milletler Coğrafi Adlar Uzmanlar Grubunu,
l) Divizyon: Bölümlenmeyi, alt bölümlenmeyi,
m)Gazetteer: Haritada, özel ismi ile gösterilen doğal veya yapay detaylar dizinini,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş ve Görevler
Kuruluş
Madde 4-Kurul, İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürü veya görevlendireceği genel müdür yardımcısı başkanlığında;
a) Genelkurmay İstihkâm Daire Başkanlığından bir,
b) İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü ve Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünden, Dışişleri, Milli Eğitim, Kültür ve Turizm Bakanlıklarından en az Daire Başkanlığı seviyesinde birer,
c) Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, Türk Standartları Enstitüsü, Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Coğrafya Bölümünden birer,
d) Milli Savunma Bakanlığı Harita Genel Komutanlığı, Dz.K.K.lığı Seyir, Hidrografi ve Oşinografi Dairesi Başkanlığı, Türk Tarih Kurumu ve Türk Dil Kurumundan birer üyeden teşekkül eder.
Bu üyeler, kurulun sürekliliği açısından, zorunluluk bulunmadıkça kurumları tarafından değiştirilmezler. Zorunlu durumlarda değiştirilen üyelerin adları ilgili kurum tarafından Coğrafi Adlar Uzmanlar Kuruluna bildirilir.
Ayrıca, kurulun gündemi gereği görüşülecek konu ile ilgili diğer kurum ve kuruluşlardan da uzman kişi veya kişiler kurul başkanının yazılı daveti üzerine toplantıya katılabilirler.
Görevler
Madde 5-Coğrafi Adlar Uzmanlar Kurulu,
a) Ülkemiz sınırları içerisinde ve Türk Kültür Coğrafyasındaki yer adları, ülkemiz çevresindeki ve diğer denizler ile bunların yeraltı topografyası, diğer ülkelerdeki coğrafi yerlerin Türkçe adlandırılması, gezegen dışı yerlerin adlarının standartlaştırılması konusunda çalışmalar yapmak ve İçişleri Bakanlığına adlar ve adlandırma konusunda önerilerde bulunmak,
Coğrafi yer adların belirlenmesine ilişkin şekil ve esasları oluşturmak,
Türkiyede, Türkçe konuşulan ülkelerde resmi ve özel nitelik taşıyan adları standartlaştırmak ve bununla ilgili kılavuzlar hazırlamak ve yayımlamak, bu kılavuzları yurtiçinde ve yurtdışındaki kurumlar nezdinde temsil etmek ve yürütmek,
UNGEGN tarafından belirlenen kural ve tavsiyeler doğrultusunda coğrafi isim dizini (gazetteer) oluşturmak ve yayımlamak,
Ülkeler ve başkentlerinin Türkçede kullanılan yazımıyla güncelliğini sağlamak ve yayımlamak,
Türkçede ilgili ülkenin resmi dilinden farklı yazılan coğrafi yer adlarını derlemek ve yayımlamak,
Türkçe konuşan diğer ülke ve topluluklarına karşılık gelen kurumlar ile coğrafi adların standartlaştırılması ile ilgili çalışmaları yürütmek,
Standartlaşmış coğrafi adları devletin, kamunun ve özel sektörün kullanıma sunmak,
İlgili kurumlar, araştırmacılar ve vatandaşların katılacakları ulusal yada uluslararası seminer, sempozyum ve konferanslar düzenleyerek coğrafi adların standartlaştırılmasına ilişkin prensip, politika ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olmaya hizmet eden profesyonel kurullar oluşturmak, bu kurullarda oluşan düşünceleri kurul çalışmalarına yansıtmak yada ilgili idari birimlere tavsiye niteliğinde aktarmak,
b) Coğrafi adların doğrudan ilgili olduğu dil, tarih, coğrafya, haritacılık gibi bilimsel birimlerin konferanslarına temsilci göndermek,
c) İçişleri Bakanlığının Coğrafi Adlandırma hususunda oluşturacağı veya izleyeceği politikanın genel çerçevesinin tespiti sürecinde önerilerde bulunmak,
d) Dışişleri Bakanlığının görüşleri doğrultusunda Birleşmiş Milletler ve diğer uluslararası kuruluş ve organizasyonların düzenlediği konferans, divizyon ve daimi komite çalışmalarına katılmak,
e) Kurul başkanının resen yahut kurul üyelerinin önerileri ile havale ettiği diğer hususları görüşmek,
ile görevlidir.
Çalışma Gruplarının Kurulması
Madde 6- Kurul, uzmanlık gerektiren ve özellik arz eden hususlarda yalnız kendisine verilen görevle sınırlı olmak kaydıyla, kurul içinden yahut dışarıdan seçilerek görevlendirilen kişilerden oluşan çalışma grupları kurabilir. Kurul bununla ilgili olarak vereceği kararda çalışma grubunun adını, görevini, çalışma süresini, başkan ve üyelerinin kimlerden oluşacağını belirtir.
Çalışma grubu kendisine verilen görevlerle ilgili olarak kurula karşı sorumludur. Çalışmalarını rapor halinde kurula sunar. Çalışma grubunun sonlandırılmasına dair karar grubun çalışmalarının her aşamasında, kurul tarafından verilebilir.
Toplanma Zamanı
Madde 7-Kurul Nisan ve Ekim aylarında olmak üzere düzenli olarak altı ayda bir toplanır. Ayrıca başkanın resen istemesi yahut kurum temsilcilerinin yazılı önerileri ve kurul başkanın gerek görmesi üzerine, diğer zamanlarda da toplantıya çağrılabilir.
Kurulun Toplanması ve Oylama
Madde 8-Kurul, İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürünün veya görevlendireceği genel müdür yardımcısının başkanlığında, kurulu oluşturan diğer üyelerin en az üçte ikisinin katılımı ile toplanır. Gündemdeki konularla ilgili olarak kurul başkanlığınca davet edilen diğer kurum ve kuruluşlardan uzman kişi ya da kişiler de kurul toplantısına katılırlar.
Kurul gündemindeki konuları madde madde ele alarak görüşür. Kurulu oluşturan her üyenin bir oy hakkı vardır. Gündem gereği kurula davet edilen uzman kişi ve kişiler kurul toplantısında oy kullanamazlar.
Kurul toplantılarında kararlar, katılan üyelerinin en az yarıdan bir fazlasının o yönde oy kullanması sonucunda alınır. Toplantı kararlarının oy birliği ile alınmadığı durumlarda karara katılmayan üyeler şerh koymak suretiyle kararı imzalar ve karşı oy gerekçesini yazılı olarak bildirirler. Oylarda eşitlik olması durumunda Kurul Başkanının oyunun olduğu taraf lehine karar verilir. Kurulda alınan kararlar tutanakla tespit edilir ve yedi gün içerisinde toplantıya katılan kurul üyelerinin imzasına sunulur.
Madde 9-Kurul tarafından alınan kararlar Bakanlık Makamının onayı ile uygulamaya konulur.
Bakanlık Makamınca kurulun aldığı kararların uygun görülmemesi ve bunun gerekçeli olarak kurula bildirilmesi durumunda kurul tekrar toplanarak konuyu yeniden değerlendirir ve yeni bir karar alabileceği gibi eski kararında ısrar da edebilir . Son karar Bakanlık Makamınca verilir.
Gündemin Oluşturulması
Madde 10-Kurulun gündemi başkan tarafından belirlenir. Kamu kurum ve kuruluşları ile kurul üyelerinin görüşülmesini istedikleri konular da gündem belirlenirken dikkate alınır.
Kurulun gündemi kurul toplantısından en az on gün önce kurul üyelerine gönderilir.
Sekreterya
Madde 11-Kurulun sekreteryasını İçişleri Bakanlığı adına İller İdaresi Genel Müdürlüğü yürütür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Son Hükümler
Yürürlük
Madde 12-Bu yönerge yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 13-Bu yönerge hükümlerini İçişleri Bakanı yürütür.