Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • Diğer Bakanlıklar
    • Adalet Bakanlığı
    • Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı
    • Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
    • Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı
    • Dışişleri Bakanlığı
    • Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı
    • Gençlik ve Spor Bakanlığı
    • Hazine ve Maliye Bakanlığı
    • Kültür ve Turizm Bakanlığı
    • Millî Eğitim Bakanlığı
    • Millî Savunma Bakanlığı
    • Sağlık Bakanlığı
    • Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
    • Tarım ve Orman Bakanlığı
    • Ticaret Bakanlığı
    • Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
  • BAKANLIK

    BAKANLIK

    • Hakkımızda
    • Teşkilat Şeması
    • Tarihçe
    • Projeler
    • Yayınlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
    • Sıkça Sorulan Sorular
    BAKANLIK BİRİMLERİ
    HİZMET BİRİMLERİ
    Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü AB ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı KİHBİ Dairesi Başkanlığı Eğitim Dairesi Başkanlığı Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
    Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü Personel Genel Müdürlüğü Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği Mülkiye Teftiş Kurulu Başkanlığı Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığı
    İller İdaresi Genel Müdürlüğü Strateji Geliştirme Başkanlığı Araştırma ve Etütler Merkezi Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi İç Denetim Birimi Başkanlığı
    BAĞLI KURULUŞLAR
    Emniyet Genel Müdürlüğü Jandarma Genel Komutanlığı Sahil Güvenlik Komutanlığı Göç İdaresi Başkanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
  • HİZMETLERİMİZ
  • FAALİYETLERİMİZ
  • GÜNDEM

    GÜNDEM

    • Bakandan Haberler
    • Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
  • VALİLİKLER
  • İLETİŞİM
  • BAKANLIK
    • Hakkımızda
    • Teşkilat Şeması
    • Tarihçe
    • Projeler
    • Yayınlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
    • Sıkça Sorulan Sorular
    • BAKANLIK BİRİMLERİ
      • HİZMET BİRİMLERİ
        • Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü
        • Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü
        • AB ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı
        • KİHBİ Dairesi Başkanlığı
        • Eğitim Dairesi Başkanlığı
        • Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
        • Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü
        • Personel Genel Müdürlüğü
        • Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği
        • Mülkiye Teftiş Kurulu Başkanlığı
        • Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü
        • İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığı
        • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
        • Strateji Geliştirme Başkanlığı
        • Araştırma ve Etütler Merkezi
        • Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi
        • İç Denetim Birimi Başkanlığı
      • BAĞLI KURULUŞLAR
        • Emniyet Genel Müdürlüğü
        • Jandarma Genel Komutanlığı
        • Sahil Güvenlik Komutanlığı
        • Göç İdaresi Başkanlığı
        • Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
  • HİZMETLERİMİZ
  • FAALİYETLERİMİZ
  • GÜNDEM
    • Bakandan Haberler
    • Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
  • VALİLİKLER
  • İLETİŞİM
AB ve DIŞ İLİŞKİLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI

AB ve DIŞ İLİŞKİLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI

  • Başkanlık
    • Hakkımızda
    • Tarihçe
    • Çalışma Yönergesi
    • İç Kontrol Çalışmaları
    • Faaliyet Raporları
    • Yöneticilerimiz
      • Daire Başkanı
  • Çalışmalarımız
    • AB Çalışmaları
      • Temel Belgeler
      • Katılım Müzakereleri
      • Reform Eylem Grubu Çalışmaları
      • İl AB Ofisleri
    • İnsan Hakları Çalışmaları
      • İnsan Haklarının Uluslararası Düzeyde Korunması
      • İnsan Haklarının Ulusal Düzeyde Korunması
      • İnsan Hakları Eğitimleri
      • Bakanlık İnsan Hakları Yapılanması
        • AB ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı
        • Emniyet Genel Müdürlüğü
        • Jandarma Genel Komutanlığı
        • Sahil Güvenlik Komutanlığı
        • Teftiş Kurulu Başkanlığı
  • Haberler
  • Duyurular
  • Proje Faaliyetleri
    • AB Mali İşbirliği
    • IPA-II Dönemi (2014 -2020) İçişleri Alt-Sektörü
    • IPA -III Dönemi (2021-2027)
    • TAIEX
  • IPA Usulsüzlük Bildirimi
  • İletişim
  • English

Katılım Müzakereleri


AB Müktesebatı :

Müktesebat, son katılım müzakereleri için 31 başlık altında sınıflandırılmıştır. Ancak Hırvatistan ve Türkiye ile başlayan müzakere sürecinde bu sayı, geniş kapsamlı bazı konuların bölünmesi suretiyle 31’den 35’e çıkarılmıştır. AB müktesebatı; 35 konu başlığından oluşan toplumsal hayatı ilgilendiren bütün alanlarda AB’nin yürürlükte olan hukuk sistemi ve kurallar bütünüdür.

AB Müktesebatı Başlıkları:

1. Malların Serbest Dolaşımı
2. İşçilerin serbest dolaşımı
3. Yerleşme hakkı ve hizmet sunma serbestîsi
4. Sermayenin serbest dolaşımı
5. Kamu ihaleleri
6. Şirketler hukuku
7. Fikri mülkiyet hukuku
8. Rekabet politikası
9. Mali hizmetler
10. Bilgi toplumu ve medya
11. Tarım ve kırsal kalkınma
12. Gıda güvenliği, veterinerlik ve bitki sağlığı politikası
13. Balıkçılık
14. Ulaştırma politikası
15. Enerji
16. Vergilendirme
17. Ekonomik ve parasal politika
18. İstatistik
19. Sosyal politika ve istihdam
20. İşletme ve sanayi politikası
21. Trans-Avrupa ağları
22. Bölgesel politika ve yapısal araçların koordinasyonu
23. Adli konular ve temel haklar
24. Adalet, özgürlük ve güvenlik
25. Bilim ve araştırma
26. Eğitim ve kültür
27. Çevre
28. Tüketici ve sağlığın korunması
29. Gümrük birliği
30. Dış ilişkiler
31. Dışişleri, güvenlik ve savunma politikası
32. Mali kontrol
33. Mali ve bütçesel hükümler
34. Kurumlar
35. Diğer konular

Avrupa Birliği Müzakere Sürecinde İçişleri Bakanlığı:

Avrupa Birliği müzakere surecinde İçişleri Bakanlığı’nın önemli rol ve işlevi bulunmaktadır. Müzakerelerin yapılacağı 35 fasıldan 20 fasıl Bakanlığımız ile ilgilidir. Bahse konu müzakere fasıllarından iki tanesi (23. Fasıl: Yargı ve Temel Haklar ve 24. Fasıllar: Adalet, Özgürlük ve Güvenlik) esastan diğer 18 tanesi de dolaylı olmak üzere İçişleri Bakanlığı sorumluluk alanındaki konuları içermektedir. Bu fasıllar:

1) Malların Serbest Dolaşımı
2) İşçilerin Serbest Dolaşımı
3) İş Kurma Hakkı ve Hizmet Sunumu Serbestîsi
4) Sermayenin Serbest Dolaşımı
7) Fikri Mülkiyet Hukuku
10) Bilgi Toplumu ve Medya
12) Gıda Güvenliği, Veterinerlik ve Bitki Sağlığı
13) Balıkçılık
14) Taşımacılık Politikası
15) Enerji
18) İstatistik
19) Sosyal Politika ve İstihdam
21) Trans-Avrupa Şebekeleri
22) Bölgesel Politika ve Yapısal Araçların Koordinasyonu
23) Yargı ve Temel Haklar
24) Adalet, Özgürlük ve Güvenlik
27) Çevre
28) Tüketicinin ve Sağlığın Korunması
29) Gümrük Birliği
31) Dış, Güvenlik ve Savunma Politikaları
32) Mali Kontrol

Açılmış olan fasılların dokuz tanesi İçişleri Bakanlığının da içinde olduğu fasıllardandır.

Siyasî Kriterler :

Bu başlık Türkiye’yi, demokrasiyi güvence altına alan kurumların istikrarı, hukukun üstünlüğü, insan hakları ve azınlıkların korunması konularını içeren Kopenhag Siyasî Kriterlerini karşılamaya yönelik ilerlemesi yönüyle değerlendirmektedir. Bölüm ayrıca, uluslararası yükümlülükler, bölgesel işbirliği, AB’ye üye ve genişleme kapsamındaki ülkeler ile iyi komşuluk ilişkileri konularını gözden geçirmektedir.

Siyasî Kriterler başlığı altında şu konular yer almaktadır:

Demokrasi ve hukukun üstünlüğü, yolsuzlukla mücadele politikası, insan hakları ve azınlıkların korunması, insan haklarına ilişkin belgelerin onaylanması, insan haklarının geliştirilmesi ve insan hakları ihlallerinin cezasız kalmaması, adalete erişim, cezaevleri, toplanma özgürlüğü, dernek kurma özgürlüğü, sivil toplum örgütleri, dini özgürlükler, ekonomik ve sosyal haklar, kadın hakları, çocuk hakları, sosyal olarak savunmasız ve/veya engelli kişiler, işçi hakları ve sendikalar, ayrımcılığın önlenmesi, mülkiyet hakları, azınlık hakları, kültürel haklar, doğu ve güneydoğu’daki durum, mülteciler ve yerlerinden edilmiş kişiler, bölgesel konular ve uluslararası yükümlülükler, diğer genişleme ülkeleri ve komşu üye devletlerle ikili ilişkiler


23. Fasıl: Yargı Ve Temel Haklar Faslı :

Bu başlık altında yer alan konular, siyasi kriterlerle yakından ilgili olup, Avrupa Birliği'nde adalet, özgürlük ve güvenlik alanının yaratılmasında önemli bir yere sahip olan bağımsız, güvenilir ve etkili bir yargı örgütlenmesine ve yargının hızlı ve sağlıklı işleyişine ilişkin hususları ve insan haklarıyla ilgili hukuksal araçları içeren bir yapıya sahip olmayı içermektedir.
 

24. Fasıl: Özgürlük ve Güvenlik :

24. Fasıl “Adalet Özgürlük Güvenlik” kapsamındaki konular daha çok Avrupa Birliğinin suçla mücadele politikalarını içermektedir. Bununla beraber suçla mücadele kapsamında değerlendirilmeyen fakat bahse konu fasıl altında yer verilen konular da vardır.

Bu fasılda ele alınan konular: iltica, göç, dış sınırlar ve schengen, vize politikası, ceza ve hukuk konularında adli işbirliği, polis işbirliği, örgütlü suçlarla mücadele, insan ticaretiyle mücadele, terörizmle mücadele, uyuşturucu ile mücadele ve gümrük işbirliği başlıklarından oluşmaktadır.

Bu başlık, Adalet ve İçişleri Alanında İşbirliği başlığının, “Adalet, Özgürlük ve Güvenlik” ve “Yargı ve Temel Haklar” şeklinde ikiye bölünmesi suretiyle oluşmuştur. Bu başlık altındaki AB politikalarının amacı, Birliği bir özgürlük, güvenlik ve adalet alanı olarak muhafaza etmek ve daha da geliştirmektir.

Sınır kontrolü, vize, göç, iltica, uyuşturucu madde kaçakçılığı ve karapara aklama, örgütlü suçlar, terörizm, sahtecilik ve yolsuzlukla mücadele, polis ve adli işbirliği, gümrük işbirliği, veri koruma ve mahkeme kararlarının karşılıklı tanınması ve insan haklarıyla ilgili hukuksal araçlar gibi konularda, üye devletler, yeterli ve kabul edilebilir uygulama standartlarını temin etmek için gerekli donanıma sahip olmalıdır.

İdari kapasite, katılım tarihine kadar bu standartlara uygun hale gelmiş olmalıdır. Buna ilâveten, bağımsız, güvenilir ve etkili bir yargı ve polis örgütlenmesi de büyük öneme haizdir. Bu başlık altında yer alan en gelişmiş bölüm, AB içinde sınır kontrollerinin kaldırılmasını öngören Schengen müktesebatıyla ilgilidir. Ancak, bu müktesebatın önemli bir kısmının yeni bir üye devlete uygulanması, katılımın gerçekleşmesiyle değil, bir süre sonra, ayrı bir Konsey Kararını takiben olmaktadır.
 

Bakanlığımızı İlgilendiren Diğer Müzakere Fasılları

1) Malların Serbest Dolaşımı :

Kıbrıs sorununun çözümü faslın açılış kriteridir.

Bu fasıldaki mevzuat uyumu konusunda 2008 yılı Ulusal Programında herhangi bir mevzuat uyum taahhüdü bulunmamaktadır. Ancak 2007-2013 Mevzuat Uyum Programı içinde bu fasılda yer alan • “6136 sayılı Ateşli Silahlar ve Bıçaklar ile Diğer Aletler Hakkında Kanun ile 2521 sayılı Avda ve Sporda Kullanılan Tüfekler, Nisan Tabancaları ve Av Bıçaklarının Yapımı, Alımı, Satımı ve Bulundurulmasına dair Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun” hazırlanması İçişleri Bakanlığının sorumluluk alanında yer almıştır. Çalışmalar bu kapsamda devam etmektedir.

2) İşçilerin Serbest Dolaşımı :

Bu fasılda mevzuat uyumu konusunda gerek 2008 Ulusal Program ve gerekse 2007 – 2013 Müktesebat Uyum Programı kapsamında Bakanlığımız sorumluluk alanında herhangi bir mevzuat değişikliği taahhüdümüz yoktur. Bakanlığımız bu konu başlığında çıkarılacak Kanun ve yönetmeliklerde katkı sağlayacaktır. Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu’nun 89. Maddesinde belirtildiği üzere, yabancıların oturma izinleri ve çalışma izinleri ortak değerlendirilen konular olduğundan çalışmalarda bu kapsamda katkı verilmektedir.

3) İş Kurma Hakkı ve Hizmet Sunumu Serbestîsi :

Kıbrıs sorununun çözümü faslın açılış kriteridir.

Bu fasıl kapsamında 2008 UP’de Bakanlığımız sorumluluk alanında herhangi bir mevzuat değişikliği yükümlülüğü bulunmamaktadır. Ancak fasıl kapsamındaki çalışma gruplarında Bakanlığımız bağlı kuruluşu Göç İdaresi Genel Müdürlüğü ve Emniyet Genel Müdürlüğü Yabancılar Hudut İltica Dairesi Başkanlığı tarafından katılım sağlanmaktadır.

4) Sermayenin Serbest Dolaşımı :

Fasıl müzakereye açılmıştır.

2008 UP’ de Bakanlığımızın herhangi bir mevzuat değişikliği taahhüdü yoktur. Ancak Faslın kapanış kriterlerinden iki tanesi Bakanlığımızın da sorumluluk alanına girmekte olup kara paranın aklanması ile ilgili konu başlığında idari kapasitenin artırılması ile ilgili eğitimlerde işbirliği yapılmaktadır.

7) Fikri Mülkiyet Hukuku :

Fasıl müzakereye açılmıştır.

Bu fasıl kapsamında 2008 UP’de herhangi bir mevzuat değişikliği yükümlülüğümüz bulunmamakla birlikte kurumsal kapasite anlamındataahütler aşağıdaki gibidir.

• “Polisin fikri ve sınaî mülkiyet hakları konusunda kapasitesinin güçlendirilmesine yönelik seminerler düzenlenmesi (UP/2009)”

• “Korsan ve taklitçiliğin yoğun olduğu illerde fikri ve sınaî mülkiyet hakları ihlalleri konusunda asayişten sorumlu birimlerde görevli personele bilinçlendirme  eğitimi verilmesi (UP/2009)” başlıklarında Bakanlığımız bağlı Kuruluşu EGM Güvenlik Daire Başkanlığı tarafından gerekli çalışmalar devam etmektedir.

10) Bilgi Toplumu ve Medya :

Fasıl müzakereye açılmıştır.

Fasıl kapsamında 2008 UP’de gerek mevzuat uyumunda ve gerekse kurumsal kapasite artırım konusunda taahhütlerimiz bulunmaktadır.

   Bahse konu taahhütler ve yılları aşağıdaki gibidir.

• Acil hizmetler alanında koordinasyonu sağlamak üzere İller İdaresi Genel Müdürlüğünde bir birimin kurulması (2008-2009)

• Acil Hizmetlerin Sağlanmasına İlişkin Kanun (/2009-2010)

• Pilot uygulama sonrasında, her bir ilde acil hizmetlerin yürütülmesi konusunda sorumlu olacak ayrı birimlerin oluşturulması (2010-2011)

• Acil hizmetlerin yürütülmesi konusunda eğitim ve danışmanlık hizmeti yoluyla kurumsal kapasitenin artırılması (2010/2011)

  Bu kapsamda Bakanlığımız İller İdaresi Genel Müdürlüğü bünyesinde çalışmalar devam etmektedir.

12) Gıda Güvenliği, Veterinerlik ve Bitki Sağlığı :

Fasıl müzakerelere açılmıştır.

Bu çalışmalar kapsamında 2008 UP’de Bakanlığımız sorumluluk alanındaki taahütlerimiz ve yılları aşağıdaki gibidir.

• “TSE’nin Önlenmesi Kontrol ve Eradikasyon Kurallarını Belirleyen Düzenleme” nin yapılması çalışmaları içerisinde Bakanlığımız da Tarım ve Köyişleri  Bakanlığı ve Çevre Bakanlığı önderliğinde ortak çalışmalar yürütecektir. (2011)

• “1774/2002 sayılı Tüzüğe uyumlu olarak hazırlanacak düzenleme” (2011 yılı sonrası)

   Bakanlığımız Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü bünyesinde çalışmalar devam etmektedir.

13) Balıkçılık :

Kıbrıs sorununun çözümü faslın açılış kriteridir.

2008 UP’de Mevzuat uyum taahhüdümüz bulunmamaktadır. Gemi izleme sistemleri, av kayıtları ve kontroller ile ilgili olarak Bakanlığımız bağlı kurumu Sahil Güvenlik Komutanlığı tarafından Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ve diğer ilgili kurumlarla ortak çalışmalar yürütülmektedir.

14) Taşımacılık Politikası :

Kıbrıs sorununun çözümü faslın açılış kriteridir. Bu fasılda 2008 UP’de Bakanlığımız mevzuat uyum taahhütleri aşağıdaki gibidir.

• 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun (2009)

• Karayolları Trafik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (2009)

• Ticari Araçların Yol Kenarında Teknik Kontrollerinin Yapılmasına İlişkin Yönetmelik (2011 sonrası )

• Karayolları Trafik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (2011 sonrası)

  Bu çerçevede EGM’nin ilgili Daire Başkanlıkları tarafından çalışmalar yürütülmektedir.

18) İstatistik :

Fasıl müzakerelere açılmıştır. 2008 UP’de Bakanlığımız sorumluluk alanında mevzuat uyum taahhüdümüz bulunmamaktadır. TUIK ile ortak çalışmalara katkı sağlanmaktadır. Fasıl çalışmalarında hayat, göç, trafik, suç istatistikleri konusunda katkı verilmektedir.

21) Trans-Avrupa Şebekeleri :

Fasıl müzakerelere açılmıştır.

Faslın çalışmaları kapsamında Bakanlığımız Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Daire Başkanlığı çalışmalarda yer almaktadır.

22) Bölgesel Politika ve Yapısal Araçların Koordinasyonu :

Fasıl müzakerelere açılmıştır.

Bu çalışmalar kapsamında 2008 UP’de Bakanlığımızın mevzuat uyum taahhüdü ve yılı aşağıdaki gibidir.

• 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun, İçişleri Bakanlığı Planlama Uzmanlığı Yönetmeliği, İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlükleri Kuruluş Görev ve Çalışma Yönetmeliği ile ilişkili diğer ikincil ve üçüncül düzenlemeler (2009) Bu kapsamda çalışmalar devam etmektedir.

27) Çevre :

Fasıl müzakerelere açılmıştır.

Bu çalışmalar kapsamında 2008 UP’de herhangi bir mevzuat veya kurumsak kpaiste geliştirme taahhüdümüz bulunmamaktadır. Su kalitesi, doğa koruma ve atık yönetimi konularında Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü ve Bakanlığımız bağlı kurumu Sahil Güvenlik Komutanlığı çalışmalara katkı sağlamaktadır.

28) Tüketicinin ve Sağlığın Korunması :

Fasıl müzakerelere açılmıştır.

Fasıl çalışmaları kapsamında Tüketicinin Korunması Hakem heyetlerinin çalışmaları kapsamında katkı sağlanmaktadır.

29) Gümrük Birliği :

Kıbrıs sorununun çözümü faslın açılış kriteridir. Uyuşturucu ve tehlikeli maddelerin taşınması ve güvenliği konularındaki çalışmalara destek verilmektedir.

31) Dış, Güvenlik ve Savunma Politikaları :

Terörizmle mücadele konusunda katkı sağlanmaktadır.

32) Mali Kontrol :

Fasıl müzakerelere açılmıştır.

Bu fasıl kapsamında Bakanlığımız sorumluluğundaki çalışmalar 24 Nolu Adalet Özgürlük ve Güvenlik faslıyla birlikte yürütülmekte olup, Avro’nun sahteciliğe karşı korunmasında Ulusal İrtibat Noktası ( NCO) Emniyet Genel Müdürlüğü İnterpol Europol Sirene Daire Başkanlığı bünyesinde kurulmuştur.

İş akışının sağlanması taahhüdümüz çerçevesinde ilgili Bakanlık Genelgesi çıkarılmış olup, çalışmalar devam etmektedir.
 
 
 
 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.tbmm.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
 
  • Bakanlık
    • Hakkımızda
    • Teşkilat Şeması
    • Tarihçe
    • Projeler
    • Bakanlık Birimleri
    • Yayınlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • Bakanlık Birimleri
    • Hizmet Birimleri
      • Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü
      • Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü
      • AB ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı
      • KİHBİ Dairesi Başkanlığı
      • Eğitim Dairesi Başkanlığı
      • Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
      • Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü
      • Personel Genel Müdürlüğü
      • Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği
      • Mülkiye Teftiş Kurulu Başkanlığı
      • Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü
      • İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığı
      • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
      • Strateji Geliştirme Başkanlığı
      • Araştırma ve Etütler Merkezi Başkanlığı
      • Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
      • İç Denetim Birimi Başkanlığı
    • Bağlı Kuruluşlar
      • Emniyet Genel Müdürlüğü
      • Jandarma Genel Komutanlığı
      • Sahil Güvenlik Komutanlığı
      • Göç İdaresi Başkanlığı
      • Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
  • Hizmetlerimiz
  • Faaliyetlerimiz
  • Valilikler
  • İletişim
  • İlgili Bağlantılar
    • Resmi Gazete
    • Personel E-Kılavuz
    • Resmi İstatistikler
    • Kamu Hizmet Standardı Tablosu
    • Etik Komisyonu
    • Türk İdare Dergisi
    • İç Kontrol Çalışmaları
    • Stratejik Plan
    • Mülki İdare Bölümleri
Bakanlık
  • Hakkımızda
  • Teşkilat Şeması
  • Tarihçe
  • Projeler
  • Bakanlık Birimleri
  • Yayınlar
  • Mevzuat
  • Kurumsal Kimlik
  • Sıkça Sorulan Sorular
Bakanlık Birimleri
Hizmet Birimleri
  • Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü
  • Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü
  • AB ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı
  • KİHBİ Dairesi Başkanlığı
  • Eğitim Dairesi Başkanlığı
  • Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
 
  • Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü
  • Personel Genel Müdürlüğü
  • Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği
  • Mülkiye Teftiş Kurulu Başkanlığı
  • Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü
  • İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığı
 
  • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
  • Strateji Geliştirme Başkanlığı
  • Araştırma ve Etütler Merkezi Başkanlığı
  • Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
  • İç Denetim Birimi Başkanlığı
Bağlı Kuruluşlar
  • Emniyet Genel Müdürlüğü
  • Jandarma Genel Komutanlığı
  • Sahil Güvenlik Komutanlığı
  • Göç İdaresi Başkanlığı
  • Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
Güncel
  • Haberler
  • Duyurular
  • Basın Açıklamaları
  • Hizmetlerimiz
  • Faaliyetlerimiz
  • Valilikler
  • İletişim
İlgili Bağlantılar
  • Mülki İdare Bölümleri
  • İç Kontrol Çalışmaları
  • Kamu Hizmet Standardı Tab.
  • Resmi Gazete
  • Personel e-Kılavuz
  • Resmi İstatistikler
  • Stratejik Plan
  • Etik Komisyonu
  • Türk İdare Dergisi
 

İçişleri Bakanlığı’nı Takip Edin

 

     
Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı
Bakanlıklar Ankara Telefon:
(0312) 422 40 00 - Santral
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Kişisel Verileri Koruma Kanunu Aydınlatma Metni
  • Site Haritası
  • Erişilebilirlik Özellikleri
  • Salt Metin Görünümü
  • Daha Belirgin Odaklama
© Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız