T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İNSAN HAKLARININ ULUSLARARASI DÜZEYDE KORUNMASI
İkinci Dünya Savaşı sürecinde ve sonrasında totaliter rejimler tarafından gerçekleştirilen insan hakları ihlallerinin etkisi ile insan haklarının devletlerin iç meselesi olduğu yönündeki anlayış terk edilmiştir.
Öte yandan, 20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren bireyler, uluslararası hukukun öznesi konumuna gelmişler ve uluslararası düzeyde hak arama yetkisine kavuşmuşlardır.
Bu gelişmeler ışığında insan haklarının uluslararası ölçekte denetimi için girişimler hız kazanmıştır.
İkinci Dünya Savaşı’nın ardından uluslararası barış ve güvenliği sağlama amacına ulaşmak için insan haklarının korunması ve geliştirilmesi gerektiği anlayışıyla, 1945 yılında Birleşmiş Milletler (BM) kurulmuştur.
Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Sisteminin Hukuki Dayanakları:
https://www.hsk.gov.tr/Eklentiler/Dosyalar/9a3bfe74-cdc4-4ae4-b876- 8cb1d7eeae05.pdf
10 Aralık 1948'de, BM Genel Kurulu tarafından kabul edilmiştir. Hukuken bağlayıcı olmasa da tarihsel ve manevi değeri yüksek bir metindir. 10 Aralık günü her yıl Uluslararası İnsan Hakları Günü olarak kutlanır.
https://turkiye.un.org/tr/33499-birlesmis-miletler-antlasmasi
https://www.ohchr.org/en/core-international-human-rights-instruments-and-their-monitoring-bodies
Birleşmiş Milletler Şartı’na Dayalı Koruma Mekanizmaları:
https://www.ohchr.org/en/hrbodies/hrc/home
https://www.ohchr.org/en/hr-bodies/upr/upr-main
https://www.ohchr.org/en/special-procedures-human-rights-council
https://www.ohchr.org/en/hr-bodies/hrc/complaint-procedure/hrc-complaint-procedure-index
Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Sözleşmelerine Dayalı Koruma Mekanizmaları:
5 Mayıs 1949 Londra Anlaşması: 10 Avrupa ülkesi tarafından, II. Dünya Savaşından sonra benzeri bir trajedinin yaşanmaması amacıyla kurulmuştur.
Merkezi Strazburg/Fransa’dadır. Günümüzde 46 üye devlet bulunmaktadır. Türkiye, kurucu üyelerden sayılmaktadır.
Avrupa Konseyi İnsan Hakları Denetim Sistemi:
Temel Denetim ve Danışma Organları:
Üye devletlerin Dışişleri Bakanlarından veya Avrupa Konseyi nezdindeki Daimî Temsilcilerinden oluşmaktadır.
Komite; Avrupa Konseyi bütçesinin kabulü, yeni üye alımı, AİHM kararlarının uygulanması ve Konsey sözleşmelerinin kabul edilerek imzaya açılması konularında yetkilere sahiptir.
Üye devletlerin parlamento örgütlerinden gelen temsilcilerden oluşmaktadır.
Avrupa Konseyi Genel Sekreteri, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM) yargıçları ve AK İnsan Hakları Komiseri’nin seçimleri AKPM tarafından gerçekleştirilmektedir.
Meclis bünyesindeki komisyonlar tarafından üye ülkelerdeki insan hakları durumu izlenerek rapor taslakları oluşturulmaktadır. Rapor taslakları, ilgili komisyondan geçtikten sonra AKPM Genel Kurulu’nda onaylanarak karar haline gelmektedir.
https://www.coe.int/en/web/congress
Kongre; belediye başkanları ve yerel yönetim temsilcilerinden oluşmaktadır.
Avrupa Yerel Yönetimler Özerklik Şartı’ndaki ilkelerin hayata geçirilmesi yönünde faaliyet gösteren bir organdır.
https://www.venice.coe.int/webforms/events/
Temsil Makamları:
https://www.coe.int/en/web/tirana/secretary-general
https://www.coe.int/en/web/commissioner/the-commissioner#:~:text=Welcome,Robles%20(1999%2D2006).
Sözleşme Temelli Başlıca Mekanizmalar:
Avrupa Konseyi sisteminde 1 Haziran 2022 tarihi itibarıyla 226 Avrupa Konseyi sözleşmesi bulunmaktadır.
Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi (AİHS), hakları topluca güvence altına almak için Avrupa Konseyi üyelerinin üzerinde anlaştıkları metindir.
AİHS, 4 Kasım 1950 tarihinde imzalanmış, 3 Eylül 1953 tarihinde yürürlüğe girmiştir.
https://www.echr.coe.int/documents/convention_tur.pdf
Bireysel Başvuru (AİHS Md. 34):
Bireylerin kendilerine yönelik bir hak ihlaline karşı iç hukuk yollarını tükettikten sonra doğrudan AİHM’e başvurabilmesi, AİHS’nin oluşturduğu hukuki koruma sisteminin en belirgin özelliğidir.
Bireysel başvuruda bulunma yetkisi gerçek kişilere, hükümet dışı örgütlenmelere ve kişi gruplarına aittir.
Devlet Başvurusu (AİHS Md. 34):
Taraf devletlerden her biri Sözleşme veya ek protokollerin ihlal edildiği iddiasıyla başka bir sözleşmeci devlet aleyhine AİHM’ye başvurabilir.
Başvurunun yapıldığı sırada hem AİHM’e başvuran hem de aleyhine başvuruda bulunulan devlet veya devletlerin Sözleşmeye taraf olmaları gerekir.
AGİT, katılımcı devletlere insan hakları alanındaki yükümlülüklerinin hayata geçirilmesinde katkıda bulunmak üzere oluşturulan üç uzman kuruma sahiptir.
https://www.osce.org/representative-on-freedom-of-media