T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Dr. Yavuz Selim AKKOÇ
İçişleri Bakanlığı Mülkiye Teftiş Kurulu Başkanı
Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Kamu Yönetimi bölümünden 1991 yılında mezun oldu. 1992 yılında Kaymakamlık sınavını kazanarak, Antalya Kaymakam Adayı olarak Mülki İdare Amirliği mesleğine adım attı. Kaymakam Adaylığı sürecinde İbradı, Gündoğmuş ve Ulus’ta Kaymakam Vekilliği, Manavgat’ta Kaymakam Refikliği görevlerinde bulundu.
1993 yılında Devlet tarafından kamu yönetimi ve yabancı dil eğitimi için İngiltere’ye gönderildi. MLS International College of Business’ta kamusal hizmetler ve kamu işletmeciliği eğitimi aldı. İngiltere’de polis ve yargı teşkilatları arası ilişkiler üzerine incelemelerde bulundu ve yurtdışı tezini “İngiliz Yargı Sistemi” üzerine yazdı. 1995 yılında “Terör ve Türkiye” başlıklı Kaymakamlık tezini tamamladı ve aynı yıl Kaymakamlık kursunu başarıyla tamamladıktan sonra asil kaymakam olarak Bozcaada’ya atandı. 1996 yılında, birincilikle kazandığı Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünde, “Türkiye’de Terör Örgütlerinin Örgütlenme Modelleri: Karşılaştırmalı Bir Analiz” başlıklı çalışmasıyla “Yüksek Lisans” eğitimini tamamlayarak “Terör Uzmanı” unvanını kazandı.
1995-1998 yılları arasında Çanakkale/Bozcaada, 1998-2000 yılları arasında Bingöl/Yayladere, 2000-2002 yılları arasında Çankırı/Kurşunlu Kaymakamı olarak görev yaptı. Kurşunlu Kaymakamlığı döneminde Ilgaz ve Bayramören Kaymakamlıklarına vekâlet etti. Bozcaada Kaymakamlığı görevini yürütürken kültür ve tabiat varlıklarının korunmasına, adanın ağaçlandırılmasına, ada bağcılığının geliştirilmesine ve turizm potansiyelinin güçlendirilmesine büyük önem verdi. Yayladere Kaymakamlığı görevini yürütürken “Köye Dönüş Projelerine” ve terörle mücadeleye ağırlık verdi. Kurşunlu Kaymakamlığı görevini yürütürken “Kırsal Kalkınma Projelerine” ve Kaplıca turizminin geliştirilmesine büyük katkı sağladı. Ilgaz Kaymakamlığı görevini yürütürken kayak sporunun, doğa turizminin, kültürel ve sanatsal faaliyetlerin geliştirilmesi konusunda önemli çalışmalar yaptı. Kaymakamlık döneminde yaptığı çalışmalardan dolayı, başta dönemin Cumhurbaşkanı Süleyman DEMİREL olmak üzere, pek çok bakanlık, valilik, kamu kurumu, vakıf ve dernek tarafından takdir ve teşekkürle ödüllendirildi.
2002 yılında İçişleri Bakanlığı Mülkiye Teftiş Kurulu Başkanlığınca açılan sınavda üstün başarı göstererek Mülkiye Müfettişliği görevine atandı. 2003 yılında Mülkiye Başmüfettişliğine terfi etti.
2009 yılında Devlet tarafından “Amerikan Polis Teşkilatlarının Denetimi ve Genel Müfettişlik” ile ilgili araştırma ve inceleme yapmak üzere Amerika Birleşik Devletleri’ne gönderildi. Bu görevi sırasında Northern Illinois Üniversitesi İşletme Fakültesinde “Profesyonel İletişim ve Liderlik” üzerine eğitim aldı. İşletme Bilgi Sistemleri ile Finansal Pazarlar ve Yatırımlar adlı doktora derslerini tamamladı.
2012 yılında Türkiye ve Ortadoğu Amme İdaresi Enstitüsü (TODAİE) Kamu Yönetimi bölümünde, “Türkiye’de Kentsel Dönüşüm Olgusu: Ankara Kenti Portakal Çiçeği Vadisi Kentsel Dönüşüm Projesi Örneği” adlı çalışmasıyla “Yüksek Lisans” eğitimini birincilikle tamamlayarak “Kamu Yönetimi Uzmanı” unvanı aldı. TODAİE’de yüksek lisans yaparken Öğrenci Konseyi Başkanlığına seçildi. Öğrencilik döneminden itibaren 2018 yılında TODAİE kapatılana kadar, bu kurumda geçici görevli danışman, eğitmen ve uzman olarak çalıştı. 2013 yılında TODAİE tarafından “ASAN Hizmet Modeli” üzerinde incelemelerde bulunmak ve Azerbaycan kamu personeline kamu yönetiminde teftiş ve soruşturma konusunda hizmet içi eğitim vermek üzere Azerbaycan’a gönderildi. Uluslararası fuarcılık hizmetleri konusunda incelemelerde bulunmak üzere Fransa’ya, kentsel dönüşüm projeleri konusunda incelemelerde bulunmak üzere Birleşik Krallığa gönderildi.
2014 yılında TODAİE’nin önerisi ve Çin Halk Cumhuriyeti İnsan Kaynakları ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının davetlisi olarak gittiği Pekin, Hangzhou, Shaoxing, Ningbo ve Şanghay’da “Çin kamu yönetimi ve personel politikaları” konularında incelemelerde bulundu.
2014 yılında Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Çevre Bilimleri Anabilim Dalı Doktora Programını “Kentsel Dönüşüm Projelerinin Çevre Etiği Bağlamında Değerlendirilmesi: Ankara Örneği” başlıklı tez çalışmasıyla tamamlayarak “Doktora” derecesi almaya hak kazandı. 2018 yılında Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Adalet bölümünden üstün başarıyla mezun oldu.
2020-2024 yılları arasında Mülkiye Teftiş Kurulu Başkan Yardımcılığı görevinde bulundu.
Türk Kızılay, Türk İdareciler Vakfı, Türk İdareciler Derneği ve Türk İdare Dergisi Yayın Kurulu Üyesi olan ve iyi derecede İngilizce bilen (IELTS:7, KPDS:82) AKKOÇ’un kentleşme, çevre, afet ve kamu yönetimi alanında çeşitli dergilerde yayınlanmış çok sayıda makalesi, kitap bölümü ve bilimsel kongrelerde sunulmuş bildirisi bulunmaktadır.
İçişleri Bakanımız Sayın Ali YERLİKAYA’nın göreve gelişi ile birlikte bir süre İçişleri Bakanlığı Genel Sekreterliği görevini de yürüten Dr. Yavuz Selim AKKOÇ, 3 Kasım 2024 tarihli ve 32711 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 2 Kasım 2024 tarihli ve 2024/388 no'lu Cumhurbaşkanlığı Kararıyla Mülkiye Teftiş Kurulu Başkanı olarak atanmış olup, 3 Kasım 2024 tarihinde göreve başlamıştır.