T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Muhakemat Daire Başkanlığı
(1) Muhakemat Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a)Tahkim usulüne tabi olanlar dâhil adli ve idari yargıda açılan ve Bakanlığın taraf olduğu tüm davalarda; dava dilekçelerinin ve cevaplarının hazırlanması, ara kararı gereklerinin yerine getirilmesi, yürütmeyi durdurma talebinde bulunulması, bilirkişiler ile bilirkişi raporlarının değerlendirilmesi, icra, keşif yapılması, müdahillik talebine dair görüş belirtilmesi ve kanun yollarına başvurulmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, bu amaçla ilgili birimlerle gerekli yazışmaları yaparak bilgi ve belge temin etmek,
b)Bu Yönetmeliğin 25 inci maddesinde düzenlenen davaya katılmaya ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
c)Gerekli görülmesi halinde, adli ve idari yargı mercileri nezdinde açılan ve Bakanlığın taraf olduğu davaların takibinin sağlanması amacı ile ilgili kurumlarla yazışmalar yapmak, dava dosyasını ve konu ile ilgili bilgi ve belgeleri bu kurumlara iletmek,
ç)Bakanlığın, Cumhurbaşkanlığı ve/veya diğer bakanlıklar ile birlikte taraf olduğu adli ve idari davalarda, bu kurumlarca istenen bilgi ve belgeleri göndermek, Cumhurbaşkanlığı ile birlikte taraf olunan davalarda Cumhurbaşkanlığının talimatları doğrultusunda vekili sıfatıyla dava dilekçelerine cevap vermek,
d)Bakanlığı adli ve idari yargıda, icra mercileri ve hakemler nezdinde vekil sıfatıyla doğrudan temsil etmek,
e)Adli ve idari yargıda Bakanlık aleyhine verilen ve temyiz incelemesinden geçmeden kesinleşmiş bulunan kararlardan nitelik olarak yürürlükteki mevzuata aykırı bir sonucu ifade edenler aleyhine gerekli hallerde kanun yararına bozma talebinde bulunulmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
f)Mevzuata ilişkin olarak mahkemeler nezdinde açılan ve Bakanlığımızın taraf olduğu veya takip ile görevlendirilmiş bulunduğu davalarda mahkemeler tarafından verilen yürütmeyi durdurma ve iptal kararlarını Mevzuat Bilgi Sistemine işlemek üzere Cumhurbaşkanlığı Hukuk ve Mevzuat Genel Müdürlüğüne göndermek,
g)Gerektiğinde Danıştay savcısının görüşüne karşı itirazda bulunmak,
ğ)Adli ve idari yargı mercilerince verilen kararları gereği için ilgili birimlere iletmek,
h)Adli ve idari davalar sonucu oluşan hazine zararının, zarar sebebiyet verenlere rücu edilmesi/edilmemesi ile ilgili iş ve işlemleri bu Yönetmeliğin 5 inci maddesindeki ilkeler çerçevesinde yürütmek,
ı)Adli ve idari davalara ilişkin olarak Hukuki Uyuşmazlık Değerlendirme Komisyonunun sekretarya hizmetlerini yürütmek,
i)İcra takiplerinin dayanak belgeye uygunluğunu kontrol edip, uygun olmaması halinde iptal ve itiraz işlemlerini gerçekleştirmek,
j)Bakanlık lehine sonuçlanan dava ve icra takipleri nedeni ile hükme bağlanan vekâlet ücretlerinin tespiti, takibi ve tahsili ile hak sahiplerine ödemeye yönelik belgeleri düzenlemek ve Yönetim ve Destek Hizmetleri Daire Başkanlığına göndermek ve yargılama giderleri ve diğer kamu alacaklarının tahsiline ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
k)Yürütmeyi durdurma talepli davalara ilişkin tehir-i icra ve mehil işlemlerini yapmak,
l)Evrak personeli tarafından elektronik tebligatı yapılan evraka ait işlemlerin 6/12/2018 tarihli ve 30617 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Elektronik Tebligat Yönetmeliği usulüne uygun olarak yapmak,
m)Dava dosyalarına ilişkin arşiv oluşturmak,
n)İçtihat veri bankası oluşturmak,
o)Yönetmeliğin 24 üncü maddesinde belirtilen arabuluculuk ve uzlaşma kapsamındaki iş ve işlemleri yürütmek,
ö)Adalet Bakanlığı tarafından AİHM nezdindeki davalar kapsamında ödenen tazminatların rücu edilmesine ilişkin Bakanlığa iletilen iş ve işlemleri yürütmek,
p)Genel Müdür ve bağlı bulunduğu Genel Müdür Yardımcısı tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
(2)Muhakemat Daire Başkanlığı; Adli Davalar Şube Müdürlüğü, İdari Davalar Şube Müdürlüğü ve İcra İş ve İşlemleri Şube Müdürlüğünden oluşur.
(3)Adli Davalar Şube Müdürlüğü birinci fıkrada sayılan ve adli yargıda görülmekte olan davalara ilişkin iş ve işlemleri yürütür.
(4)İdari Davalar Şube Müdürlüğü birinci fıkrada sayılan ve idari yargıda görülmekte olan davalara ilişkin iş ve işlemleri yürütür.
(5)İcra İş ve İşlemleri Şube Müdürlüğü, Genel Müdürlüğün görev alanına giren davalara ilişkin icra iş ve işlemlerini yürütür.
(6)Muhakemat Daire Başkanlığında görevli hukuk müşavirleri ve avukatlar, yargı mercileri nezdinde açılan Bakanlığın taraf olduğu tüm davalarda, dosyanın kendisine tevdiinden itibaren dava dilekçelerinin ve cevaplarının hazırlanması, bilirkişilere, bilirkişi raporlarına itiraz, ara kararların gereğinin yerine getirilmesi, yürütmeyi durdurma talebi, istinaf talebi, istinaf talebine cevap, temyiz talebi, temyiz talebine cevap, karar düzeltme talebi, karar düzeltme talebine karşı cevapların hazırlanması ve diğer yargısal işlemlerin süresi içerisinde yapılmasından sorumludurlar.
Hukuki Görüşler Daire Başkanlığı
(1) Hukuki Görüşler Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a)Diğer kamu kurum ve kuruluşları tarafından Bakanlık görev alanı ile ilgili olarak hazırlanan mevzuat taslaklarını inceleyerek görüş oluşturmak,
b)Bakanlık birimleri tarafından hazırlanan mevzuat taslaklarını inceleyerek görüş oluşturmak,
c)Mevzuatın yürütülmesinde karşılaşılan tereddütleri gidermek ve uygulama birliği sağlamak için görüş oluşturmak veya gerektiğinde genelge çıkararak Bakanlık ve taşra birimlerine duyurmak,
ç)Bakanlık birimleri tarafından talep edilen konularda görüş hazırlamak,
d)Bakanlık birimlerine verilen görüşleri konularına göre tanzim etmek, dosyalamak ve arşivlemek; bunlardan uygun görülenleri e-içişleri modülünde kullanıma açmak,
e)Bakanlığın amaç ve hedeflerini etkin ve verimli bir şekilde gerçekleştirmek, mevzuata, plan ve programa uygun çalışmalarını temin etmek amacıyla gerekli hukuki teklifleri hazırlamak,
f)Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM) ve Anayasa Mahkemesi (AYM) nezdinde Bakanlığı ilgilendiren başvuru dosyalarına ilişkin olarak Adalet Bakanlığı tarafından hazırlanacak savunmalarda kullanılmak üzere Bakanlıktan talep edilen her türlü bilgi ve belgelerin temin edilmesini sağlamaya yönelik yazışmaları yapmak, bu amaçla ilgili birimler arasında koordinasyonu sağlamak,
g)Bakanlığın görev alanına giren konulara ilişkin olarak AİHM ve AYM başvuruları hakkında diğer Bakanlıklara görüş ve değerlendirmelerde bulunmak,
ğ)AİHM ve AYM başvuruları hakkında bilgi notları hazırlamak,
h)Bakanlık birimlerinin iş ve işlemleri hakkında 14/6/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu ve 28/3/2013 tarihli ve 28601 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik hükümleri kapsamında Kamu Denetçiliği Kurumu tarafından inceleme ve araştırma konusu yapılan başvurulara ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
ı)Genel Müdür ve bağlı bulunduğu Genel Müdür Yardımcısı tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
(2)Hukuki Görüşler Daire Başkanlığı; Mevzuat Şube Müdürlüğü, Hukuki Görüşler Şube Müdürlüğü ve Başvuru Takip İşlemleri Şube Müdürlüğünden oluşur.
(3)Mevzuat Şube Müdürlüğü birinci fıkrada sayılan ve mevzuat hazırlanmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütür.
(4)Hukuki Görüşler Şube Müdürlüğü birinci fıkrada sayılan ve hukuki görüş hazırlanması, Bakanlık birimleri ve ilgili diğer kurum ve kuruluşların kullanımına sunulmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütür.
(5)Başvuru Takip İşlemleri Şube Müdürlüğü birinci fıkrada sayılan ve AİHM, AYM ve Kamu Denetçiliği Kurumuna yapılan, Bakanlığı ilgilendiren başvuru dosyalarına ilişkin iş ve işlemleri yürütür.
Arşiv, İstatistik ve Tebligat İşlemleri Daire Başkanlığı
(1)Arşiv, İstatistik ve Tebligat İşlemleri Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a)Genel Müdürlüğün arşiv iş ve işlemlerini ilgili mevzuatına ve elektronik belge yönetim sistemine uygun olarak yürütmek,
b)4483 sayılı Kanun uyarınca Bakanlık Makamınca verilen kararların tebliğ işlemlerini yürütmek, verilen kararlara itiraz halinde ilgili dosyayı Danıştay’a göndermek,
c)4483 sayılı Kanun uyarınca verilen ve kesinleşen soruşturma izni dosyalarını varsa müştekisine ve ilgili Cumhuriyet Başsavcılığına göndermek,
ç)4483 sayılı Kanun uyarınca soruşturma izni verilmemesi yönünde kesinleşen dosyaları ilgili birime göndermek,
d)Genel Müdürlüğün görev alanına ilişkin konularda istatistik oluşturmak,
e)Bakanlık arşivinin, arşiv faaliyetlerine ve denetimlerine yönelik taleplerini yerine getirmek,
f)Genel Müdür ve bağlı bulunduğu Genel Müdür Yardımcısı tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
(2)Arşiv, İstatistik ve Tebligat İşlemleri Daire Başkanlığı; Arşiv ve İstatistik Şube Müdürlüğü ve Tebligat Şube Müdürlüğünden oluşur.
(3)Arşiv ve İstatistik Şube Müdürlüğü birinci fıkrada sayılan ve Genel Müdürlüğün arşiv hizmetleri ve istatistik oluşturulmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütür.
(4)Tebligat Şube Müdürlüğü birinci fıkrada sayılan ve 4483 sayılı Kanun uyarınca Bakanlık Makamınca verilen kararların tebliğine ilişkin iş ve işlemleri yürütür.
Yönetim ve Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı
(1)Yönetim ve Destek Hizmetleri Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a)Genel Müdürlüğe elektronik ortam dâhil olmak üzere her türlü gelen giden evraka ilişkin kayıt ve havale işlemlerini yürütmek,
b)Elektronik ortamda yapılacak tebligata ilişkin havale işlemlerini Elektronik Tebligat Yönetmeliği usulüne göre ve süresi içerisinde yapmak,
c)Genel Müdürlük personelinin özlük iş ve işlemlerini yürütmek,
ç)İlgili birimlerle koordinasyon sağlayarak Genel Müdürlüğün temizlik, bakım ve onarım vb. işlerini yaptırmak,
d)Genel Müdürlüğün taşıt ve diğer taşınır ihtiyaçlarını belirlemek, temin etmek ve ilgili mevzuatı doğrultusunda gerekli iş ve işlemlerini yürütmek,
e)Stratejik plan, faaliyet raporları, istatistiki bilgiler, brifing, nöbet ve benzeri işlere ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
f)Genel Müdürlük personeli ile ilgili gerektiğinde hizmet içi eğitim semineri ve benzeri etkinlikler düzenlenmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
g)Genel Müdürlük bütçesini hazırlamak ve bütçeyle ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
ğ)Genel Müdürlüğün personel ihtiyacını belirlemek ve temini için gerekli tedbirleri
almak,
h)İlgili mevzuat uyarınca emanet hesabında toplanan avukatlık vekâlet ücretinin dağıtımına ilişkin işlemleri yürütmek,
ı)İlgili mevzuat uyarınca satın alma iş ve işlemleri ile bunlara ilişkin ödemelerin yapılmasını sağlamak,
i)Adli ve idari yargı mercilerince Bakanlık aleyhine hükmedilen ilama bağlı borç, mahkeme masrafları ve vekâlet ücretlerinin ödemesini gerçekleştirmek,
j)Mahkeme kararlarında Bakanlık lehine hükmedilen tazminat, mahkeme harç ve giderleri, vekâlet ücretleri ve yargılama giderlerinin 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun ve ilgili diğer mevzuat kapsamında tahsili ve takibi ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,
k)Bakanlık aleyhine verilen karar üzerine ödeme yapılan dosyalara ilişkin Bakanlık lehine kararın bozulması ve/veya hükmedilen miktarın düşürülmesi durumunda yapılan ödemenin 6183 sayılı Kanun ve ilgili diğer mevzuat kapsamında geri alınması için gerekli iş ve işlemleri yapmak.
l)Genel Müdürlüğün sorumluluğundaki iş sağlığı ve güvenliği ile sivil savunma hizmetlerine ilişkin işlemleri Bakanlık birimleriyle koordineli olarak yürütmek,
m)Genel Müdürlüğün kırtasiye, demirbaş araç gereç ve benzeri ihtiyaçlarını ilgili birimle koordineli olarak temin etmek ve kayıtlı olarak dağıtımını sağlamak,
n)9/10/2003 tarihli ve 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, 1/11/1984 tarihli ve 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun ve bu kapsamda yapılan Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) başvuruları ile diğer Daire Başkanlıklarının görev alanına girmeyen başvurulara ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
o)10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nda yer alan ve yukarıda sayılmayan diğer görevleri yerine getirmek,
ö)Genel Müdür ve bağlı bulunduğu Genel Müdür Yardımcısı tarafından verilen diğer görevleri yapmak,
(2)Yönetim ve Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı; Personel ve Destek Hizmetleri Şube Müdürlüğü ve Mali Hizmetler Şube Müdürlüğünden oluşur.
(3)Personel ve Destek Hizmetleri Şube Müdürlüğü birinci fıkrada sayılan ve personele ilişkin iş ve işlemler, evrak hizmetleri, bilgi işlem işleri, kırtasiye, mal ve hizmet alımı ile demirbaş alımı ve taşınır kaydına ilişkin iş ve işlemleri yürütür.
(4)Mali Hizmetler Şube Müdürlüğü birinci fıkrada sayılan özlük işlemleri, tahakkuk işlemleri, ilama bağlı borç ve alacak ödemeleri ile vekâlet ücretlerine ilişkin iş ve işlemlerin yanı sıra bu Yönetmeliğin 32 inci maddesinde düzenlenen avans verilmesi ve verilen avansın mahsubu işlemlerini yürütür.
Mevzuat Daire Başkanlığı Görevleri
a) Bakanlığımız birimleri ve bağlı kuruluşlarının hazırlamış oldukları mevzuat taslaklarının yürürlük işlemlerini koordine etmek,
b) Cumhurbaşkanlığı, Bakanlıklar ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarca hazırlanan mevzuat taslaklarına Bakanlığımız adına verilecek görüşlerde koordinasyonu sağlamak,
c) TBMM Başkanlığına verilen Kanun tekliflerine ilişkin Genel Kurul görüşlerinde ve İhtisas Komisyonlarında Bakanlığımız temsilcilerini Bakanlığımız Genel Sekreterliği ile birlikte koordine etmek,
ç) Anayasa Mahkemesi Kararlarında Bakanlığımızı ilgilendiren hususları takip ederek üst makamlara raporlamak,
d) Özel Milletlerarası Öğretim Kurumlarının açılış süreçlerinde Milli Eğitim Bakanlığı’na Bakanlığımızın görüş verme sürecini takip etmek,
e) Savunma Sanayi Şirketlerinin ve Patlayıcı Mühimmat Üreten Kuruluşların kuruluş izni süreçlerinde Milli Savunma Bakanlığı’na Bakanlığımızın görüş verme sürecini takip etmek,
f) Bakanlığımız birimleri ve bağlı kuruluşlarının mevzuat birimlerine yönelik eğitim faaliyetleri düzenlemek,
g) Bakanlığımızca yapılan mevzuat çalışmaları ile ilgili düzenli ve sürekli bir arşiv oluşturmak,
ğ) Bakanlığımızca çıkarılan genelgelere sayı vererek arşivlemek,
h) Başkan tarafından verilen diğer görevleri yapmak.