T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
"Terörden Arındırılmış Belediyeler ve Hizmetleri" kitabında, 31 Mart 2019 seçimlerine giden süreç ve sonrasında HDP'li belediyeler tarafından yapılan tahribatlar, görevlendirmelerin hukuki dayanakları, karalama ve çarpıtmaların gerçek yüzleri ve verilen hizmetler 5 bölümde ele alındı.
Belediye başkan vekili görevlendirmelerinin ardından belediyelerin sağladığı imkanları, kaybeden terör örgütü ile onun güdümündeki siyasal uzantılarının militan bulma, maddi kaynak temin etme ve kendi tabanını yönlendirmedeki sıkıntılarını çözmek için 31 Mart 2019 seçimlerini fırsat olarak gördüğü vurgulanan kitapta, örgütün seçildikleri zaman kolay yönetilebilecek, kendi güdümündeki kişilerin aday gösterilmesi için büyük çaba sarf ettiği ifade edildi.
"Silahlı Terör Örgütü Kurma veya Yönetme", "Silahlı Terör Örgütüne Üye Olma", "Terör Örgütü Propagandası Yapma" suçlarından haklarında soruşturma ve kovuşturma yürütülen kişilerin, bazı belediyelerde bilerek ve isteyerek belediye başkan adayı gösterildiği de vurgulanan kitapta, 31 Mart 2019 Mahalli İdareler Genel Seçimleri sonrasında 59 belediyenin HDP tarafından yönetildiği hatırlatıldı.
Kitapta, söz konusu belediyelerin 48'inin, terör örgütünün faaliyetlerinin desteklenmesi için militan kaynağı, mali kaynak ve araç-gerecin temin edildiği lojistik merkezlere dönüştürülmeye çalışıldığının tespit edildiği, bu belediyelerin başkanlarının açılan adli ve idari soruşturmalar sonucunda görevden alındığı, yerlerine ise mülki idare amirleri arasından görevlendirmeler yapıldığı belirtildi.
30 Mart 2014 Mahalli İdareler Genel Seçimleri'nden sonra göreve başlayan ve sonraki süreçte görevden uzaklaştırılan belediye başkanları ile 31 Mart 2019 Mahalli İdareler Genel Seçimleri'nden sonraki süreçte görevden uzaklaştırılan toplam 73 belediye başkanı hakkında “terör suçları" kapsamında adli makamlarca toplam 152 yıl 258 ay 62 gün kesinleşmiş ceza kararı bulunduğu hatırlatılan kitapta, söz konusu başkanlara ilişkin yürütülen tüm iş ve işlemlerin, gerek uluslararası mevzuat ve prensiplere gerekse Türkiye'de yürürlükte olan mevzuat hükümlerine uygun olduğu kaydedildi.
Kitapta, belediye başkanlarının görevden alınmasının ardından başta HDP olmak üzere, çeşitli kişiler tarafından yapılan açıklama ve sosyal medya paylaşımlarıyla ortaya atılan asılsız iddialara ise somut örneklerle yanıt verildi.
Kitapta, söz konusu belediyelerde yapılan görevlendirilmelerin ardından kaynakların, terör örgütünün finansmanı yerine yerel hizmetlere yönlendirildiği, terör örgütü ve destekleyicileri tarafından çukur açmak ve barikat kurmak suretiyle kaotik bir yapıya dönüştürülmeye çalışılan şehirlerin huzur ve hizmetin öne çıkarıldığı gerçek belediyecilikle tanıştığının altı çizildi.
Belediye başkan vekili görevlendirmeleri sayesinde ilgili belediyelerde kamu kaynaklarının güvenceye alındığına işaret edilen kitapta, kaynakların, belediye hizmetlerinde kullanılmasıyla vatandaşların huzur ve refah düzeyinin artırıldığı da vurgulandı.
Kitapta, 31 Mart seçimlerinden sonra görevlendirme yapılan belediyelerde, 172 kilometre sıcak asfalt ve 2 bin 245 kilometre stabilize yol, 710 kilometre içme suyu şebekesi, 61 içme suyu kuyusu ve 13 içme suyu ve atık su arıtma tesisi inşası, 430 kilometre kanalizasyon şebekesi, 229 aile çay bahçesi-çocuk parkı, 198 taziye evi yapımı/bakımı 431 bin 473 ağaç dikimi, 10 gençlik merkezi ve 22 kadın kültür merkezi inşası gibi hizmetlerin hayata geçirildiği kaydedildi.
Görevlendirme yapılan belediyelerde bugüne kadar 1,7 milyar lira yatırım yapıldığına işaret edilen kitapta, bu dönemde piyasaya 1,5 milyar lira borcun ödendiği de vurgulandı.