T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
4.Çerezleri Kullanım Amacı
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel:Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.
Oturum Çerezleri
(Session Cookies)
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
• İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
6.Veri Sahiplerinin Hakları
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İçişleri Bakanımız Sayın Ali Yerlikaya Trafikte Yeni Döneme İlişkin Bilgiler Verdi
07.10.2025
İçişleri Bakanımız Sayın Ali Yerlikaya, Anadolu Ajansı özel yayınında trafik güvenliğine ilişkin bilgiler vererek trafikte yeni dönemi anlattı.
Trafikte 32 milyon araç, 37.5 milyon sürücünün varlığına işaret eden İçişleri Bakanımız Sayın Ali Yerlikaya, konuşmasına şöyle başladı:
“Yollarımızın niteliği ile ilgili hükümetlerimiz döneminde, Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde fevkalade gelişmeler oldu. Otoyollar, bölünmüş yollar, tüneller, viyadükler ile ilgili çok iyi durumdayız. Araçlarımızın niteliği de hakeza öyle. Ama bu yollarda kurallar olmalı. Kurallarımız var, Karayolları Trafik Kanunumuz var. Eğer yollarda kurallara riayet eden bir kültür hepimizde oluşursa trafik güvenliği arzu ettiğimiz noktada olur. Sayın Cumhurbaşkanımız bu noktada 2021 yılının 3 Şubat’ında, milletin evi Külliye’de milletimize şöyle seslendi: Bizim trafik güvenliği ile ilgili hedefimiz sıfır can kaybı, sıfır yaralanma ve sıfır maddi hasar. Bunu başarmakla ile ilgili öyle gayret göstermeliyiz ki bu konu her türlü siyasetin, fikri ayrılığın üstünde ve hep birlikte bir dayanışma ve gayret göstererek erişmemiz gereken bir hedeftir. 10 yıllık da bir hedef belirledi Sayın Cumhurbaşkanımız, bu doğrultuda ise ilk etapta 2030’un sonuna gelindiğinde can kayıplarını yarı yarıya indirmek ve 2050’ye gelince de sıfır can kaybı hedefimiz var. Bununla ilgili bir genelge de yayınlandı, başta İçişleri Bakanlığı olmak üzere tüm ilgili bakanlıklara ve görevlilere talimat verdi. 5. yılın içerisindeyiz. Göreve geldiğim ilk gün, bütün birimlerden brifing aldığımız zaman, trafik güvenliği ile ilgili gelmiş olduğumuz noktayı 2021’de belirlenen ve 2030’da ulaşmak istediğimiz hedefler noktasında bir sapma gördük.”
“Denetimleri ve Caydırıcılığı Artırdık”
2019 yılında 75 milyon 849 bin denetim yapılmışken 2024 yılında bu sayıyı yüzde 50 artırarak 124,3 milyona çıkardıklarını söyleyen İçişleri Bakanımız Sayın Ali Yerlikaya, idari işlem sayısını yüzde 44 artırarak 22 milyondan 32 milyona çıkardıklarını ancak bu çalışmalar sonucunda günlük can kaybı sayısını sadece 197 düşürebildiklerini kaydetti.
Kural hatalarının yüzde 84’ünün hız ihlali, makas, geçiş önceliği ve dönüş kurallarına uymama, arkadan çarpma ve kırmızı ışık ihlallerinin oluşturduğunu belirten İçişleri Bakanımız Sayın Ali Yerlikaya, “2024 yılında 385 bin yaralanmalı kaza olmuş. Bakın 1 günde trafikte yaralanıp da hastaneye giden sayısı 1055. Denetimleri bir yıl önceye göre 41,3 milyon artırmamıza rağmen sadece 197 insanın can kaybını önleyebildik. Biz bunu böyle istemiyoruz, Cumhurbaşkanımızın da belirlediği de bu değil. Ne yapmamız lazım? Bu kuralların caydırıcılıklarını tekrardan gözden geçirmemiz lazım. Arkadaşlarımızla birlikte yüzlerce toplantı yaptık bu konuda. Oturduk ve bu 5 kural ihlali konusunda caydırıcılığı ne yapabiliriz diye planladık ve bunu bir kanun teklifi haline AK Parti grubumuz getirdi ve şu anda Gazi Meclisimizin takdirlerinde.” dedi
Trafikte ceza yazmayı amaçlamadıklarının altını çizen İçişleri Bakanımız Sayın Ali Yerlikaya, “Bizim amacımız trafikte ceza yazmak değil. Ceza insanı anlık durdurur. Kalıcı olan, bunun bir vicdan sorumluluğu haline gelmesidir. 37,5 milyon sürücü var, bu yollarda ya sürücüsünüz ya da yayasınızdır. Kendiniz kurallara uyduğunuz zaman başkasının da yaşam hakkını da korumuş oluyorsunuz. Bu konu aslında büyük bir kul hakkı aynı zamanda. Siz kendinizi düşünmediğiniz zaman, kurallara uymadığınız zaman başkasının hayatını riske ediyorsunuz. Bunla ilgili medyamızda, sosyal medyamızda milyonlarca enstantane var. Dünya Sağlık Örgütü bu konuda diyor ki, bu önlenebilir bir halk sağlığı sorunudur.” ifadelerini kullandı.
Türkiye’deki Can Kaybı ve Yaralanmalı Trafik Kazalarının Yüzde 79’u Yerleşim Yeri İçinde
Trafikte caydırıcılığı artırmak için yapılan yeni düzenlemelere değinen İçişleri Bakanımız Sayın Ali Yerlikaya, barem sistemi getirdiklerini söyleyerek şunları kaydetti:
“Kanun teklifi ile biz öncekinden başka bir sistem yaptık. Dünyada bunu başaran ülkelerin geldiği sisteme benzer bir sistem yaptık ve barem sistemi getirdik. Bir ayrım yaptık, yerleşim yeri içi ve dışı şeklinde bir ayrım yaptık. TÜİK bize diyor ki, Türkiye’deki can kaybı ve yaralanmalı trafik kazalarının yüzde 79’u yerleşim yeri içinde olur diyor. Biz de yerleşim yeri içindeki can kayıplarını inceledik ve 30-50-80 hız sınırı olan yerlere baktık. Son 6 yıl içinde, yerleşim yeri içi, hastane ve okul önlerinde hız sınırı 30 km’dir. Bu sınırın olduğu yerde 15 yaşın altındaki 169 öğrenci vefat etmiş. Hastane önlerinde de keza öyle. Biz de bu yeni kuralları bunları düşünerek dizayn ettik. 80 km hızla birine çarparsa vücut bütünlüğü ile ilgili zararları doğruyor. 74 km’nin üstünde bu durum başlıyor. 30 km hız sınırı olan bir yerde 36 ile yakalanırsa başka bir ceza, 76 km hızla yakalanırsa başka bir ceza uyguluyoruz. 36 km ile yakalanırsa 2 bin lira ceza uygulanırken, 76 km ile yakalanırsanız 20 bin lira cezanın üzerine sürücü belgesini 30 gün süreyle geri alıyoruz. Eğer 86 km oluyorsa 60 gün alıyoruz. 30’la gitmesi gereken yerde 96 ile geçerse 90 gün ehliyetini alıyoruz. Geriye doğru bunu 5 kere yaparsa da bir psikiyatri uzmanı ile muayene edilmesini istiyoruz. Yerleşim yeri dışında da aynı bu barem sistemini getirdik. Ölümlü kazaların yüzde 65’i yerleşim yeri içinde, yüzde 35’i yerleşim yeri dışında. Bu ayrımı biz getirene kadar Türkiye tam tersini biliyordu. Biz gerçek rakamları söylüyoruz. Burada da barem sistemini getirdik. 90 km hız sınırı olan bir yerde 101 ile yakalanırsanız 2 bin lira ceza ama 90 olan yerde siz 141 ve üstü hız ile yakalanırsanız 20 bin lira cezanın üzerine 30 gün ehliyetinizi alıyoruz. 161 ile yakalanırsanız 90 gün sizden ehliyetinizi alıyoruz.”
Makas atan sürücülere yönelik de benzer düzenlemelerin olduğunu söyleyen İçişleri Bakanımız Sayın Ali Yerlikaya, “Birisi makas atarsa 60 gün ehliyetini ve 60 gün arabasını alıyoruz, bu süre zarfında düşün diyoruz, bu yaptığın hareket şimdilik bir cana mal olmadı ama bu yolda bu olmaz diyoruz. Ters yönde gitmeyi de yolların riskine göre modüllendirdik. Tek yönlü yolda bunu yaparsa risk daha az, yerleşim yeri ve bölünmüş yol olursa daha riskli ama şehir dışı bölünmüş ve otoyol olursa şu kuralı getirdik; milletin 140-150 ile gittiği yap-işlet-devret otoyollarında mesela, birisi ters yolda gitse kazaya davetiye çıkarmak demek. 60 gün ehliyetine el koyup aracı trafikten men ediyoruz. Kişi düşünmeli, ben otoyolda niye ters yönde gitme hatası yaptım?” dedi.
Konvoy oluşturarak yol kapatanlara yönelik cezalara da değinen İçişleri Bakanımız Sayın Ali Yerlikaya, bu tip cezalarda modüler bir sistem geliştirdiklerini ifade ederek, “Bizim cezalarımız ardık hep modüler oldu. Bu tip sürücülerin ehliyetlerini 60 gün süreyle alıyoruz ve araçlarını da aynı süreyle bağlıyoruz. Çok daha riskli yerlerde yapılırsa, mesela köprülerde, viyadüklerde, otoyollarda olursa bunun para cezasını da diğer süreleri de 2 katına çıkartıyoruz. Tünelin içerisinde halay çekilir mi? Saldırı amacıyla araçtan inmelerde de aynı şekilde. Sürücü bir hata yapmış, elini kaldırmış özür dilemiş. Ama el frenini çek, arabadan in, camını yumrukla; niye hiddetleniyoruz? Birisi özür diliyorsa, geçmiş olsun demekten başka neden bir şey yapıyoruz? Biz bunu kesinlikle bitirmek istiyoruz. Para cezası 180 bin ama asıl önemsediğim 60 gün aracın ve sürücü belgesinin alınması.” diye konuştu.
Ambulans ve itfaiye gibi geçiş üstünlüğü olan araçlara yol vermemenin 46 bin lira para cezası olacağını söyleyen İçişleri Bakanımız Sayın Ali Yerlikaya, ayrıca sürücü belgesinin ve aracın 30 gün süreyle bağlanacağını ve aynı hatanın 5 yıl içerisinde 2. defa yapılması durumunda sürücü belgesinin tamamen iptal edileceğini ifade etti.
Kırmızı ışık ihlalleri konusunda da belli baremlerin olduğunu ifade eden İçişleri Bakanımız Sayın Ali Yerlikaya, 1 yıl içerisinde 3. defa ihlal yapan sürücülerin sürücü belgelerinin 30 gün süreyle alınacağını ve 6. tekrarda sürücü belgesinin tamamen iptal edileceğini söyledi.
Kendisinin de bir motosiklet sürücüsü olduğunu hatırlatan İçişleri Bakanımız Sayın Ali Yerlikaya, trafikte motosiklet sayısının hızla arttığına ve bunun yanında kaza sayılarının da arttığına işaret etti. İçişleri Bakanımız Sayın Ali Yerlikaya, şunları kaydetti:
“Türkiye’de motosikletli araç sayıları hızla artıyor. Geçen sene 6,3 milyon sayısı ile kapattık ama bu yılı galiba 7 milyonu aşarak kapatacağız. Bunun anlamı şu; yollardaki 5 araçtan 1’i motosiklet. 1584 geçen sene motosiklet kazalarında vefat eden kişi sayısı da var aynı zamanda. Günlük 4,3 demek bu. Ne yapmamız lazım? Oturduk. Bir motosiklet kullanıcısı bakan olarak, nasıl caydırıcı kurallar getirebiliriz diye toplantılar yaptık bu salonda. Motosiklet denetimlerini yüzde 114 artırdık, idari işlem sayısı yüzde 101 artırdık 2024’ü 2023 ile kıyaslayarak ama 2024’te bakar mısınız 1307’den 1584’e çıktı vefat sayısı. Deneti artırıyorum, işlem sayısını artırıyorum ama vefat sayısı artıyor, ne yapmamız lazım? Caydırıcı kurallar getirmemiz lazım. Her 3 kazadan 2’sinde motosiklet sürücüleri kusurlu. Bu gerçek bir rakam, kusura bakmasınlar. Motosikletlerin kazalardaki kusur oranı yüzde 67. Biz de oturduk, motosiklet ile ilgili kask ve ekipmanlarla ilgili kuralları gözden geçirdik ve tasarımıza yazdık.”
Alkol etkisinde araç kullanma konusunda da çeşitli baremler belirlediklerini söyleyen İçişleri Bakanımız Sayın Ali Yerlikaya, yakalanan sürücülerin sürücü belgelerinin 6 ay süreyle alınacağını ve geriye doğru 5 yıl içerisinde aynı hatanın 2. defa tekrarlanması halinde 2 yıl, 3. kez ve fazlasında ehliyetini 5 yıl süreyle alacaklarını; uyuşturucu etkisinde araç kullanan sürücülerin sürücü belgelerinin ise uygulanacak para cezasının yanında iptal edileceğini kaydetti.
“Emniyet Kemeri Kullanmak Kazalarda Can Kaybını Yüzde 45, Ağır Yaralanma Riski Yüzde 50 Azaltır”
Emniyet kemeri kullanımı konusunda da önlemler aldıklarına değinen İçişleri Bakanımız Sayın Ali Yerlikaya, “Emniyet kemeri kullanmak kazalarda can kaybını yüzde 45, ağır yaralanma riski yüzde 50 azaltır. Değişmez kural. Hem sürücü için hem yanında ve arkasındaki yolcular için. Biz emniyet kemerini geriye doğru 1 yıl içerisinde 4. kez ve fazla ihlalde 30 gün sürücü belgesini alıyoruz. Bu bizde bir alışkanlık olması lazım. Burada yenilik şu 15 yaşından küçük yolculara emniyet kemeri taktırmamak; o zaman o sürücüye 5 bin lira yazıyorum. Neden mi? Son 6 yılda 15 yaş ve altı arkadaki yolcu, emniyet kemerini takmadığı için 1126’sı maalesef hayatını kaybetmiş. Aslında olmayacaktı, kemerini bağlasaydı can kaybı olmayacaktı, yaralanma olmayacaktı.” dedi.
Yüksek sesle müzik dinleyen ve aracında bu tip teçhizat bulunduran sürücülere yönelik de düzenlemelerin yer aldığını ifade eden İçişleri Bakanımız Sayın Ali Yerlikaya, şunları söyledi:
“Vatandaş aracının içerisine öyle bir düzenleme yapmış ki, öyle hoparlörler yapmış ki, videolarda görmüşsünüzdür. Şaşırırsınız. Bunu geliyor, bir evin ya da mahallenin bir yerinde duruyor, bütün kapıları açıyor, bagaj kapağını açıyor. Orada 50 bin kişi dinliyor bunu. Vatandaş da rahatsız oluyoruz diyor. Bir asayiş sorunu haline geliyor. Siz önleyemezseniz kavga çıkıyor, 112 aranıyor. Ne gereği var ki bunun? Biz de bunun mevcut ceza sistemi ile önlenemediğini görünce, para cezalarının yanında bu araçları alıp 30 gün trafikten men edeceğiz. 2 tane caydırıcı nokta var, 30 gün boyunca bu aracı alıyoruz, parka çekiyoruz, sonra orada cihazları söktürüyoruz, 30 günün sonunda öyle götürebiliyor. Bitti bu iş, bu kadar emin konuşuyorum. Bu kurallar yürürlüğe girdikten sonra, inşallah Gazi Meclisimizde yasalaşırsa, bunları caydırıcılık noktasında nereden nereye geldiğimizi vereceğiz ve vatandaşımız da görecek orada. Tıpkı yasadışı çakar kullanımı engellediğimiz gibi.”
2024 Yılında 310 Bin Sürücü Dur İhtarına Uymadı
Dur ihtarına uymamanın büyük bir sorun olduğunu ve bu konuda kolluk güçlerinde son 6 yılda 9 şehidin verildiğini hatırlatan İçişleri Bakanımız Sayın Ali Yerlikaya, konuşmasında şunları söyledi:
“Arkadaşlarımız trafikte güvenliği sağlamak için var. Hepimiz için var. Görevli, bizim için. Trafikte, uygulamada ‘dur’ diyoruz, durmuyor ve bizim arkadaşımız da eğer kendini salimen kaçmayı başaramıyorsa şehitlerimiz, gazilerimiz var. Son 6 yılda 9 şehidimiz var. 16 arkadaşımız gazi. Diğer tarafta sivillerden toplam 29 can kaybı, 1955 yaralı var. Bunlar sadece 5-6 sene içerisindeki sayılar. Bu zaman diliminde, dur ihtarında, şehit-gazi sivilden bu kadar yaralanma ve ölümü nasıl izah edebiliriz? Denetimlerle ilgili rakam vereyim size; 2024 yılında dur ihtarına uymayanlara kaç kişiye işlem yaptığımızı bir tahmin edin. 310 bin kişi. 310 bin sürücü durmuyor. 196 bini taşıt, 114’ü motosiklet. Ben yüreğimden konuşuyorum, bu kabul edilebilir bir şey değil. Devletin kolluk kuvveti bu arkadaşlarımızın hepsinin çoluğu çocuğu var. Gece gündüz demeden, yaz kış demeden, bayram tatili demeden bu görevleri yapıyorlar. Ben hepsine minnettarım. Vatandaşlarımız da minnettar. Ama arkadaş dursan ceza yazılacak ya, işin ucunda yaralanma ölüm olabilecek bir davranış şeklinin kabul edilebilir bir tarafı var mı? Biz de bu cezayı şöyle yaptık; 60 gün belgesini alıyoruz, 60 gün de trafikten men ediyoruz. 200 bin lira da cezası var. Bunun daha önceden cezası 2 bin 270 liraydı.”
Radar konusunda vatandaşlardan gelen şikayetleri dikkate aldıklarını ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile birlikte çalışmalar yürüttüklerini söyleyen İçişleri Bakanımız Sayın Ali Yerlikaya,
“Radar konusunda çalışmalarımızı Kurban Bayramının hemen ertesinde basına bunu deklare etmiştim. Ulaştırma Bakanımız Sayın Uraloğlu ile birlikte oturduk, konuştuk. Vatandaşlarımızdan böyle tepkiler var, Karayolları Genel Müdürlüğü, bizden Emniyet ve Jandarma’dan daire başkanlarımız güzel bir komisyon kurduk. Bu işin mühendisi ile birlikte 14 bin 580 kilometrekarede bir tarama yapıldı. Karayolları yol ağında yaptık. İlk defa veriyorum bu rakamı. Şu ana kadar 19 bin 61 trafik levhası söküldü. Bu yayınlandı, ertesi gün yürürlüğe girmiyor.” dedi.
Kolluk güçlerinde yaka kamerası konusunda hazırlıklara devam ettiklerini söyleyen İçişleri Bakanımız Sayın Ali Yerlikaya, “Yaka kamerası hazırlığımızı bu ay sonunda bitirdik. Burada oturan arkadaşlarımızın her birinde son sistem yerli ve milli yaka kamerası var. Bu yıl sonu olmadan önce biz trafik hizmetlerimizdeki arkadaşlarımızda bunu tamamladık, 110 bin sayısını geçeceğiz ama sonrasında da durmayacağız. Benim vatandaşıma arkadaşlarımızın nasıl davrandığını kayıt altına almak istiyoruz. 30 gün de geriye dönük saklanacak. Benim vatandaşımın, onların can güvenliği için gece gündüz, bayram seyran demeden emirlerine amade hizmet eden bu kardeşlerimizin nasıl davrandığını görmek istiyoruz. Bu sistemi uygulamaya geçtiğimiz yerlerde birbirlerinden şikâyet oranları yüzde 85 düştü. Bu daha da marjinal hale gelecek. İstediğimiz tam da buydu.” ifadelerini kullandı.
“Gereği Yapıldı” isimli bir aplikasyon geliştirdiklerini de söyleyen İçişleri Bakanımız Sayın Ali Yerlikaya, “Ben göreve geldiğimden beri bazı paylaşımlarımızda gereği yapıldı diyoruz. Vatandaşlarımızın sosyal medya aracılığı ile bir talebi var ya da gördüğü bir kural hatası var asayiş ya da trafik ile ilgili. Biz onla ilgili işlemleri yapıp vatandaşımıza ve kamuoyuna duyuruyoruz. Burada amaç şu, devlet kolluk ile beraber önlemek, yakalamak ve adalete teslim etmekle ilgili İçişleri Bakanlığı çalışıyor, kolluk görevini yapıyor, milletimiz de bunu bilsin diyoruz. Bunu yapınca, böyle bir hataya daha az rastlanır bir ortam, daha huzurlu bir ortam oluşturmak istiyoruz. Aplikasyonumuz iki bölümde, asayiş ve trafik ile ilgili gördüğünü bize çekecek ve gönderecek.” dedi.
Trafik güvenliğinin yaşamın en önemli parçası olduğunu ve yüzde 90’ın üzerinde bir şehir hayatına sahip olduğumuzu söyleyen İçişleri Bakanımız Sayın Ali Yerlikaya, kurallar noktasında denetimleri artırdıklarını söyleyerek, “2024 yılı boyunca denetimi güçlendirdik ama caydırıcı 36 maddeyi de güçlendirirsek, mesela yasadışı çakarda olduğu gibi, orada yüzde 87 düşürdük. Daha önce bir cezası vardı ama o önleyemiyordu. 9 ay içerisinde yeni düzenleme çıktı, birincisinde ve ikincisinde de iki rakam ortaya çıkartıldı ama asıl yenilik 1 ay ve 2 ay boyunca hem sürücü belgesini aldık hem de aracı bağladık. Ne oldu biliyor musunuz? Yüzde 87 düştü.”