Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • Diğer Bakanlıklar
    • Adalet Bakanlığı
    • Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı
    • Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
    • Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı
    • Dışişleri Bakanlığı
    • Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı
    • Gençlik ve Spor Bakanlığı
    • Hazine ve Maliye Bakanlığı
    • Kültür ve Turizm Bakanlığı
    • Millî Eğitim Bakanlığı
    • Millî Savunma Bakanlığı
    • Sağlık Bakanlığı
    • Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
    • Tarım ve Orman Bakanlığı
    • Ticaret Bakanlığı
    • Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
  • BAKANLIK

    BAKANLIK

    • Hakkımızda
    • Teşkilat Şeması
    • Tarihçe
    • Projeler
    • Yayınlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
    • Sıkça Sorulan Sorular
    BAKANLIK BİRİMLERİ
    HİZMET BİRİMLERİ
    Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü AB ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı KİHBİ Dairesi Başkanlığı Eğitim Dairesi Başkanlığı Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
    Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü Personel Genel Müdürlüğü Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği Mülkiye Teftiş Kurulu Başkanlığı Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığı
    İller İdaresi Genel Müdürlüğü Strateji Geliştirme Başkanlığı Araştırma ve Etütler Merkezi Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi İç Denetim Birimi Başkanlığı
    BAĞLI KURULUŞLAR
    Emniyet Genel Müdürlüğü Jandarma Genel Komutanlığı Sahil Güvenlik Komutanlığı Göç İdaresi Başkanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
  • HİZMETLERİMİZ
  • FAALİYETLERİMİZ
  • GÜNDEM

    GÜNDEM

    • Bakandan Haberler
    • Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
  • VALİLİKLER
  • İLETİŞİM
  • BAKANLIK
    • Hakkımızda
    • Teşkilat Şeması
    • Tarihçe
    • Projeler
    • Yayınlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
    • Sıkça Sorulan Sorular
    • BAKANLIK BİRİMLERİ
      • HİZMET BİRİMLERİ
        • Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü
        • Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü
        • AB ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı
        • KİHBİ Dairesi Başkanlığı
        • Eğitim Dairesi Başkanlığı
        • Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
        • Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü
        • Personel Genel Müdürlüğü
        • Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği
        • Mülkiye Teftiş Kurulu Başkanlığı
        • Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü
        • İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığı
        • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
        • Strateji Geliştirme Başkanlığı
        • Araştırma ve Etütler Merkezi
        • Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi
        • İç Denetim Birimi Başkanlığı
      • BAĞLI KURULUŞLAR
        • Emniyet Genel Müdürlüğü
        • Jandarma Genel Komutanlığı
        • Sahil Güvenlik Komutanlığı
        • Göç İdaresi Başkanlığı
        • Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
  • HİZMETLERİMİZ
  • FAALİYETLERİMİZ
  • GÜNDEM
    • Bakandan Haberler
    • Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
  • VALİLİKLER
  • İLETİŞİM
 
 

Elektronik İzleme Merkezi Şiddet Uygulayanları Adım Adım Takip Ediyor

26.05.2022
Bakanlığımız Elektronik İzleme Merkezi tarafından şiddet uyguladığı için elektronik kelepçe takılanlar adım adım takip ediliyor.

 Bakanlığımız Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi'nde (GAMER) yer alan Elektronik İzleme Merkezi tanıtıldı.
 
Bakan Yardımcımız Sn. Muhterem İnce'nin de yer aldığı programda, Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM) Asayiş Daire Başkanlığı Aile İçi ve Kadına Karşı Şiddetle Mücadele Şube Müdürü Sibel Özdemir Merkeze ilişkin bilgilendirme yaptı.

Bakanlığımızın faaliyetlerini "şiddete karşı sıfır tolerans" anlayışıyla yürüttüğünü belirten Özdemir, tüm kolluk personelinin kadına karşı şiddetle mücadelede en üst düzeyde duyarlı hale getirilmeleri, işlemlerini profesyonel olarak tesis edebilmeleri için sürekli olarak eğitime tabi tutulduğunu söyledi.

Eğitimde üzerinde durulan konuların başında, mağdur ile iletişimin geldiğini, kolluk personelinin yetki ve sorumluluklarını bilmesi, bu yetki ve sorumlulukları tereddüt etmeden kullanmasının ön planda olduğunu aktaran Sibel Özdemir, veri entegrasyonu sayesinde de vaka bildiriminin anında paylaşıldığını ve mağdur için gerekli tedbirlerin alınabildiğini anlattı.
 

KADES Uygulamasına 5 Dil Seçeneği Daha Ekleniyor


"Tek tuşla şiddetin karşısında kadınların yanında" mottosu ile 24 Mart 2018'de hayata geçirilen Kadın Acil Destek Uygulamasının (KADES), şiddet ihbar süresini minimum seviyeye çektiğini dile getiren Özdemir, şu bilgileri verdi: KADES uygulaması bugüne kadar 3 milyon 700 bin kadın tarafından indirildi ve yaklaşık 400 bin ihbar alınmıştır bu sistem üzerinden. Tüm ihbarlara ortalama 5 dakika süre içerisinde müdahale edilmektedir.
 
KADES uygulamasının daha fazla kişiye ulaşması yaşadıkları mağduriyet doğrultusunda en kısa sürede yardım talep edebilmeleri için farklı dillere de çevirisi yapılarak kullanılmaya başlanmıştır. Bu diller, ilk etapta 1 Mart 2021 tarihinde İngilizce, Fransızca, Rusça, Arapça ve Farsça olarak kullanıma başlamıştır. Bu amaç doğrultusunda Türkçe dışında 5 olan dil seçeneğini 10'a çıkarma yönünde çalışmalar hızla devam etmektedir. Eklenen 5 dilimiz ise İspanyolca, Almanca, Özbekçe, Kırgızca ve Kürtçedir."

Şube Müdürü Sibel Özdemir, elektronik kelepçe uygulamasının, Bakanlığımız tarafından 25 Ocak 2021'de bin 500 izleme kapasitesiyle hayata geçirildiğini, bu tarihten itibaren aktif olarak vakaların takibi, kontrolü, olası bir şiddet durumunda müdahale için çalışmaların devam ettiğini kaydetti.
 

"İzleme Ünitesine Panik Butonu Ekledik"


Sunumun ardından Elektronik İzleme Merkezi'nde elektronik kelepçe uygulaması ve diğer faaliyetlere ilişkin bilgilendirme ve tanıtım yapıldı.
 
Merkezin, mahkeme kararları doğrultusunda hareket ettiğini belirten Özdemir, şiddet mağduru kadının şiddet uygulayan kişiye karşı korunmasında en etkin korunma yöntemlerinden birinin elektronik kelepçe uygulaması olduğunu kaydetti.
 
Özdemir, mahkemenin belirtilen mesafeden fazla mağdura yaklaşılmaması yönündeki kararının takibinin, Elektronik İzleme Merkezinde, elektronik kelepçe ve mağdur izleme ünitesiyle yapıldığını anlattı.

Şiddet uygulayanın ayak bileğine takılan elektronik kelepçeyi tanıtan Özdemir, şiddet uygulayanın harita üzerinden nerede olduğunu görebildiklerini belirtti. Sibel Özdemir, "Şiddet uygulayan istediği yere gidebilir, sabit değil, ev hapsi şeklinde değil. Tek bir şartla, şiddet uyguladığı kişiye yani bizim mağdur olarak ifade ettiğimiz kişiye yaklaşmaması şartıyla." dedi.
 
Özdemir, izleme ünitesine panik butonunu da eklediklerini, şiddet mağdurunun, panik butonuna bastığı anda tekrar izleme merkeziyle haberleşebildiğini anlattı.
 
Şiddet uygulayan kişinin mağdura kesinlikle yaklaşmaması gerektiğini vurgulayan Özdemir, "Peki yaklaşırsa ne olur? Kelepçeyi çıkarmaya çalışırsa ne olur? Hepsinin ihlal olarak bildirimi düşüyor bize. Eğer şarjı yüzde 30'un altına düşerse ikaz düşüyor. Biz yükümlüyü ikaz ediyoruz. Şiddet uygulayan, ayak bileğine takılan elektronik kelepçeyi çıkarmaya çalışırsa ihlal olarak geliyor, müdahale prosedürümüz başlıyor. Ya da mağdura yaklaştı yasak bölge olarak ifade ettiğimiz ve bizim harita üzerinden işaretlediğimiz alana girmeye teşebbüs etti, yine aynı şekilde müdahale prosedürümüz başlıyor." diye konuştu.

Müdahale prosedürüyle eş zamanlı olarak mağdurun, şiddet uygulayanın ve ilgili ildeki kolluk biriminin arandığını ifade eden Özdemir, "Mağduru, kendini güvenli bölgede tutması ve şiddet uygulayanın kendisine yaklaşma ihtimali olduğu yönünde uyarıyoruz. Şiddet uygulayanı ise o bölgeyi terk etmesi yönünde ikaz ediyoruz. Olası teşebbüsüne devam etmesi ihtimalini göz önüne alarak kolluk ekibini de konumlarını gördüğümüz için mevcut konuma yönlendirip şüphelinin tekrar mağdura yaklaşmadan o bölgeden uzaklaştırılmasını sağlıyoruz. Şu ana kadar herhangi bir sıkıntımız olmadı." dedi.
 

"Şimdiye Kadar Bin 200 Vaka Takip Edildi"


Bir basın mensubunun, "Kolluk kuvvetlerinin olay yerine geçmesi kaç dakika süre alıyor?" sorusu üzerine Özdemir, "Çok kısa süre. Çünkü en yakın ekibin sevk edilmesi burada önemli. Asgari mesafe dediğimiz mesafe bunun için belirleniyor mahkeme kararlarında. Örneğin, bin metre ya da 500 metre. Kolluğun müdahale etme süresi göz önüne alınarak, kolluğun da görüşü alınarak belirlenen süre. Bu süre her ile göre değişiklik gösterebilir." diye konuştu.

"Metro gibi sinyallerin kesildiği yerlerde nasıl bir müdahale gerçekleşiyor?" sorusuna Özdemir, "Örneğin ünitemiz sinyal almıyor ve hareketsiz, belli bir süre hareket etmediği zaman da uyarı olarak düşüyor. Kendisini uyarıyoruz. 'Hareket et' diyoruz. Mağdurda da yükümlüde de olabilir. Bu ünite üzerinden hem şiddet uygulayana hem de mağdura ulaşabiliyoruz, kendisi de bize ulaşabiliyor." yanıtını verdi.
 
Kullanılan yazılımın ve cihazların yerli ve milli olduğuna dikkati çeken Özdemir, "Şimdiye kadar bin 200 vaka takip edildi bu uygulamayla. Halen devam eden 580 vakamız var. Aktif olarak bu sistem buradaki merkez 7 gün 24 saat görev yapıyor." bilgisini verdi.
 

 
 
 
 
 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.tbmm.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
 
  • Bakanlık
    • Hakkımızda
    • Teşkilat Şeması
    • Tarihçe
    • Projeler
    • Bakanlık Birimleri
    • Yayınlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • Bakanlık Birimleri
    • Hizmet Birimleri
      • Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü
      • Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü
      • AB ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı
      • KİHBİ Dairesi Başkanlığı
      • Eğitim Dairesi Başkanlığı
      • Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
      • Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü
      • Personel Genel Müdürlüğü
      • Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği
      • Mülkiye Teftiş Kurulu Başkanlığı
      • Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü
      • İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığı
      • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
      • Strateji Geliştirme Başkanlığı
      • Araştırma ve Etütler Merkezi Başkanlığı
      • Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
      • İç Denetim Birimi Başkanlığı
    • Bağlı Kuruluşlar
      • Emniyet Genel Müdürlüğü
      • Jandarma Genel Komutanlığı
      • Sahil Güvenlik Komutanlığı
      • Göç İdaresi Başkanlığı
      • Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
  • Hizmetlerimiz
  • Faaliyetlerimiz
  • Valilikler
  • İletişim
  • İlgili Bağlantılar
    • Resmi Gazete
    • Personel E-Kılavuz
    • Resmi İstatistikler
    • Kamu Hizmet Standardı Tablosu
    • Etik Komisyonu
    • Türk İdare Dergisi
    • İç Kontrol Çalışmaları
    • Stratejik Plan
    • Mülki İdare Bölümleri
Bakanlık
  • Hakkımızda
  • Teşkilat Şeması
  • Tarihçe
  • Projeler
  • Bakanlık Birimleri
  • Yayınlar
  • Mevzuat
  • Kurumsal Kimlik
  • Sıkça Sorulan Sorular
Bakanlık Birimleri
Hizmet Birimleri
  • Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü
  • Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü
  • AB ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı
  • KİHBİ Dairesi Başkanlığı
  • Eğitim Dairesi Başkanlığı
  • Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
 
  • Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü
  • Personel Genel Müdürlüğü
  • Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği
  • Mülkiye Teftiş Kurulu Başkanlığı
  • Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü
  • İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığı
 
  • İller İdaresi Genel Müdürlüğü
  • Strateji Geliştirme Başkanlığı
  • Araştırma ve Etütler Merkezi Başkanlığı
  • Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
  • İç Denetim Birimi Başkanlığı
Bağlı Kuruluşlar
  • Emniyet Genel Müdürlüğü
  • Jandarma Genel Komutanlığı
  • Sahil Güvenlik Komutanlığı
  • Göç İdaresi Başkanlığı
  • Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
Güncel
  • Haberler
  • Duyurular
  • Basın Açıklamaları
  • Hizmetlerimiz
  • Faaliyetlerimiz
  • Valilikler
  • İletişim
İlgili Bağlantılar
  • Mülki İdare Bölümleri
  • İç Kontrol Çalışmaları
  • Kamu Hizmet Standardı Tab.
  • Resmi Gazete
  • Personel e-Kılavuz
  • Resmi İstatistikler
  • Stratejik Plan
  • Etik Komisyonu
  • Türk İdare Dergisi
 

İçişleri Bakanlığı’nı Takip Edin

 

     
Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı
Bakanlıklar Ankara Telefon:
(0312) 422 40 00 - Santral
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Kişisel Verileri Koruma Kanunu Aydınlatma Metni
  • Site Haritası
  • Erişilebilirlik Özellikleri
  • Salt Metin Görünümü
  • Daha Belirgin Odaklama
© Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız