T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İş zekâsı uygulamalarının kullanılmasının temel amaçları, kurumların mevcut durumunu analiz etmek ve olası risklere göre vaktinde pozisyon alabilmelerini sağlamaktır.
Çeşitli veri kaynaklarından elde edilen verilerin ayrıştırılıp kümelenerek bir düzen altında depolanması, depolanan verilerin istatistiki yöntemler ile ilişkilendirilmesi ve her düzeyde bilgi kullanıcısı için yetkiler dâhilinde gerekli bilgilerin raporlanmasını sağlamak amacıyla geliştirilmiştir.
Organizasyonların günümüzde giderek daha kurumsal yapılar haline gelmesi nedeniyle karmaşık bilgi sistemlerinin kullanılmasını gerektirmektedir. Bu amaçla; mümkün olduğunca hızlı olmak ve en iyi kararları alabilmek amacıyla, ihtiyaç duyulan çok sayıda bilginin elde edilebilmesi için günümüzde yaygın olarak iş zekâsı platformları kullanılmaktadır.
NOT: Bu yazıdaki görsellerdeki veriler, ekranların çalışma şeklini göstermek amacıyla rastgele oluşturulmuş, gerçek olmayan verilerdir.
Açık Kapı Projesi kapsamında vatandaşlar tarafından yapılan başvurular analiz edilerek İş Zekâsı uygulamaları hazırlanmıştır. Yapılan başvuruların il ve ilçe bazında dağılımları verilmektedir. Başvuruların geliş türüne, durumlarına ve sonuç türlerine göre dağılımları da detaylı olarak analiz edilebilmektedir.
İlyas Projesi kapsamında iller tarafından sisteme kayıt edilen projelere ait veriler analiz edilerek İş Zekâsı uygulamaları oluşturulmuştur. Oluşturulan raporlama sistemi sayesinde kamu yatırımları; bakanlık ve yatırımcı kuruluş bilgilerini, sektörel dağılım ve proje durumlarını, il ve ilçe bilgilerini ve ihale bilgileri ile proje gerçekleşme düzeylerini ihtiva edecek şekilde görsel ve harita tabanlı bir şekilde izlenebilmektedir.
İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü tarafından üç ayda bir yapılan İl Koordinasyon Kurulu toplantılarında da rapor aktif şekilde kullanılmaktadır.
2020 Karonavirüs Salgını sürecinde seyahat kısıtlamaları nedeniyle vatandaşlar, Vefa Bilgi Sistemi ve e-Başvuru üzerinden seyahat izin başvurusunda bulunmuşlardır. İş Zekâsı uygulamaları aracılığıyla birbirinden farklı ortamda yer alan bu sistemlere ait veriler birleştirilerek tek bir ortamda sunulan bir rapor haline getirilmiştir. Bu kapsamda tüm başvurular, 65 yaş üstü seyahat izin başvuruları ve çay hasadı başvuruları verileri olarak ayrı ayrı uygulamalar halinde tasarlanmıştır.
Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Sahil Güvenlik Komutanlığı ve Ticaret Bakanlığı tarafından gönderilen ve Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü sorumluluğunda ortak veritabanında toplanan uyuşturucu olaylarına ait verilerin analiz edilmesi ile İş Zekâsı uygulamaları oluşturulmuştur. Olay sayılarının kurum, il ve ilçe bazında dağılımları, olaylarda yakalanan uyuşturucu madde miktarlarının madde türlerine göre dağılımları, olayların suç türüne göre dağılımları gibi bilgiler raporda yer almaktadır.
İçişleri portalinden akan veriler Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü sorumluluğundaki veri tabanında toplanmış, analiz edilmiş ve sonrasında İş Zekâsı uygulaması oluşturulmuştur. Mevcut raporda veriler, gönderilen mesajların niteliğine, konusuna ve kurumlara göre ayrı ayrı analiz edilmiş ve görsel olarak da daha kolay anlaşılır bir formatta sunulmuştur.
Burada örneklerini sunduğumuz çalışmaların haricinde İçişleri Bakanlığı bünyesinde kullanılmakta olan veya halen tasarımı devam eden birçok iş zekâsı uygulaması bulunmaktadır.